Famous and happy easter! - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Iris Brusse - WaarBenJij.nu Famous and happy easter! - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Iris Brusse - WaarBenJij.nu

Famous and happy easter!

Door: Iris Brusse

Blijf op de hoogte en volg Iris

27 Maart 2016 | Australië, Dee Why

Hoi!

Helaas viel het weer deze maandag tegen. Heel veel regen en qua temperatuur echt lange broek, dun truitje. Julie werkte deze maandag zoals gewoonlijk thuis, dus ze kon Jayden en mij afzetten bij de indoor playground. Hier hebben Jayden en ik ons de hele ochtend vermaakt. Hij viel ’s middags snel in slaap, maar werd eigenlijk iets te vroeg wakker (volgens schema). Gelukkig leek het weer iets beter te zijn en kwam er zelfs een zonnetje door. Wij zijn dus even een stukje gaan wandelen. Hier en daar nog een bui over ons koppie gehad, maar we zijn niet van suiker… haha. Rond 16:00 uur ben ik gebeld door de krant! Yes, ze komen hun belofte dit keer wel na! (typisch Australisch trouwens… uitstellen, uitstellen). Ik ben denk ik zo’n 15 minuten geïnterviewd door iemand met een ongelooflijk Australisch accent. Het blijft zo’n mooi accent! Ik ben benieuwd of we het ook daadwerkelijk in de krant gaan tegenkomen, maar dat merken we vanzelf!

Dinsdag zou het ook super slecht weer worden, dus had ik vast wat eieren gekookt om deze te gaan schilderen (voor Pasen). Eenmaal in de ochtend leek het weer prima te zijn. Linda vroeg of ik het leuk zou vinden als ze even langs kwam, euh, duh! Dus we hebben lekker een ochtendje met zijn 3e gehad. Zelfs nog even op het terras gezeten in het zonnetje. Jayden vermaakt zich wel met zijn baby cino. Helaas heeft Dean de virus nu te pakken…. Het gaat echt het hele huis door. ’s Avonds nadat Jayden in bad was geweest, hebben Jayden en ik weer de grootste lol gehad. Ik zou het nu niet eens meer na kunnen vertellen, maar echt beide tranen van het lachen. Later kreeg ik ineens een random kus, dus dat lachen heeft vast weer voor een extra sterke band gezorgd!

Woensdag was het weer eindelijk goed! Weer het oude vertrouwde zonnetje, maar toch ook een koude wind van de dagen ervoor. Dit weer zou het eigenlijk elke dag moeten zijn. Niet te heet, maar ook niet te koud. ’s Ochtends hadden we eerst een playdate met Adam en zijn au pair. Ondertussen kreeg ik ineens een whatsappje van mijn hostmum met een foto. Het was een foto van de krant! Yes, ik sta in de krant! Super grappig en een leuk aandenken. Dean (hostdad) vond het echt ‘awesome!’. Hoogstwaarschijnlijk hebben jullie het artikel al op Facebook gezien, maar hier voor de niet Facebookers een link: http://newslocal.newspaperdirect.com/epaper/viewer.aspx
Krant van 23 maart, pagina 15.

Donderdag heb ik ’s ochtends eerst weer geholpen met Jayden. Ik ben daarna nog even mijn bed ingedoken voor wat extra slaap. Ik werd wakker met een berichtje van een andere journalist, maar het duurde even voordat ik dat besefte. Op een 1 of andere manier kreeg ik er een beetje gek gevoel bij, dus heb ik eerst doorgevraagd hoe en wat. Aan het einde van mijn dagje strand, jullie dag begint, kreeg ik een whatsappje van Wes dat de journalist Wes ook had toegevoegd. Ik had niet meteen kunnen reageren, dus had de journalist zelfs met Wes contact opgenomen, zodat ik zo snel mogelijk kon reageren. Erg grappig dus dat ze zoveel moeite deden! Ze vroegen ook om een ‘selfie’ van mezelf. Volgens het artikel ging de foto van het beest helemaal rond op sociaal media, dit had ik zelf nog niet ontdekt en ik had een beetje het gevoel dat dit ‘aangedikt’ was voor het verhaal.

Vrijdag, goede vrijdag, dus een dagje vrij. Ik werd weer wakker met een berichtje van een andere journalist of ik door hun geïnterviewd mocht worden. Best grappig… weten jullie nog dat 1 van de onderdelen om door te kunnen voor het au pair programma een interview in het Engels was? Ik was toen super zenuwachtig! Nu geniet ik ervan en gaat het me heel makkelijk af. Dit laat me even beseffen dat mijn Engels ook erg vooruit is gegaan! Dit keer was het iemand uit London. Toen bedacht ik me ineens dat het inderdaad wel aardig rond moest gaan op social media. Het leek me een goed idee om eens mijn naam te googlen. Super tof… als je nu dus mijn naam googled, kom je bij een dood beest uit… haha! Ik kwam er dus achter dat het inderdaad best wel rond ging en ook in verschillende landen. Inmiddels kan ik een hele lijst maken van websites waar ik op sta. Dit had ik nooit verwacht!

1. http://www.dailymail.co.uk/news/article-3507108/Iris-Brusse-finds-mysterious-monkey-like-creature-washed-ashore-Australian-beach.html
2. http://news2.onlinenigeria.com/news/470829-iris-brusse-finds-mysterious-monkey-like-creature-washed-ashore-on-australian-beach.html
3. http://globetopnews.com/world/132637-iris-brusse-finds-mysterious.html
4. http://www.patrika.tv/australia/iris-brusse-finds-mysterious-monkey-like-creature-washed-ashore-on-australian-beach/
5. http://www.dailytelegraph.com.au/newslocal/northern-beaches/mystery-animal-carcass-first-thought-to-be-a-monkey-washes-ashore-at-dee-why-beach/news-story/0e11f58505a7e37c83741d9e2361078c
6. http://www.twimovies.news/news/world-news/169662-iris-brusse-finds-mysterious-monkey-like-creature-washed-ashore-on-australian-beach.html
7. http://www.nollyscoop.com/general/27996-iris-brusse-finds-mysterious-monkey-like-creature-washed-ashore-on-australian-beach.html
8. http://www.newsunited.com/iris-brusse-finds-mysterious-monkey-news/28786801/
9. http://www.15minutenews.com/article/87657953/iris-brusse-finds-mysterious-monkey-like-creature-washed-ashore-on-australian-beach/
10. http://www.ez-pg.com/iris-brusse-finds-mysterious-monkey-like-creature-washed-ashore-on-australian-beach.html

Echt letterlijk alles was dicht op Goede Vrijdag, dus Linda en ik wisten eigenlijk niet zo goed wat we moesten doen. Het weer was ook regenachtig, dus een dagje strand zat er ook niet in. We hadden bedacht om naar de film te gaan in de stad, maar eerst nog even ergens wat drinken. Dit werd een fles wijn en we hadden wat gegeten.
We werden natuurlijk wat melig van de wijn, dus hebben serieus de grootste lol gehad. Nadine was aan het werk, maar zou rond 5 uur klaar zijn, dus op naar Nadine in Chatswood! Uiteindelijk werd het een spontaan avondje stappen. Ergens bij een tentje een biertje gedaan + fotoshoot… haha. Nadine en ik hadden de telefoon van Linda afgepakt toen ze aan het praten was met een vent. Na het biertje zijn we even ergens een klein hapje gaan eten en daar was een hele slimme ober die ons daar heeft laten zitten tot best wel laat. Nog even met de ober staan praten, zo leuk hoe mensen altijd geïnteresseerd zijn naar onze verhalen. Wat gratis drank geregeld, hoppa doen we even! Daarna gingen we door naar een karaoke bar. Erg gezellige en spontane avond dus!

Zaterdag wat brak dus nog even in mijn bed gelegen tot een uurtje of 12:30 uur. Nog even met Wes kunnen bellen, want die had zijn wekelijkse borrel gehad en was nog wakker. Ik besloot Jenneke te appen om te vragen wat ze aan het doen was en dat was vrij weinig. Het leek me leuk en fijn om even een stukje te gaan wandelen, dus heerlijk gewandeld! Het was eigenlijk veel te heet, maar zo mooi! Dan besef je ook wel even hoe erg je dit land gaat missen hoor, jeetje! Terwijl ik me dat bedacht (toen ik terug liep naar huis), werd ik nogal afgesneden door een auto, dus uit reactie zat ik met mijn hoofd te schudden. De vrouw stapte even later uit, dus ik dacht, oh shit ze heeft mij zien schudden en is boos of iets. Maar nee ‘Hi, how are ya? I’m good, thanks! How are you? Good, thanks! Happy Easter! You too’. Nou om even aan te geven hoe een kleine ‘how are ya’ een verschil kan maken. ’S Avonds ben ik (onverwachts) uit eten geweest met de hostfamily. Was er gezellig!

Zondag lekker uitgeslapen, even mijn kamer schoongemaakt en later op de dag met Linda naar Manly voor wat drankjes. Met later op de dag bedoel ik ook heel veel later, want de eerste bus was veel te vroeg, waardoor ik hem gemist had en de eerst volgende ging een halfuur later…. Ik zal nooit meer klagen over ons openbaar vervoer…. (dan is dit nog niet eens het ergste!) Ik klink geloof ik langzamerhand als een alcoholist? Of valt dat wel mee? Hoop het… haha! Eenmaal thuis zei Julie: heb je bier gedronken? Ik: ehh… ja?! Zij; ja nee geeft niet, juist gezellig! Maar nu ik zwanger ben, ruik ik alles zo erg! Ik: oh sorry…. Zij: geeft niet! Vind ik alleen maar leuk! Dus…. Lekker dan. Dean zei gelukkig dat hij niks rook… of hij zei het uit beleefdheid…. Haha!

Nou, deze week mis ik mijn eigen familie wel wat meer, maar degene die dichtbij mij staan, weten waarom! Ondanks alle steun van mijn lieve hostfamily en vrienden hier, blijft het lastig zonder je eigen familie. Gelukkig is mama hier snel en gaan we lekker reizen! Nog maar 3 weekenden…

HAPPY EASTER!

Kus,
Iris

P.s We hebben nu 9 uur tijdverschil! :)

  • 27 Maart 2016 - 11:55

    Papa:

    We weten waarom, je doet t goed.
    Blijf fun maken. Enjoy!!
    Xxx

  • 27 Maart 2016 - 11:56

    Mama:

    Hi,

    Had een heel verhaal getyped, maar mijn reactie is (weer) niet geplaatst.
    Daarom hou ik het kort.... Fijne paasdagen en niet te veel eitjes eten!

    Dikke kus,
    Mama

  • 27 Maart 2016 - 17:18

    OenO Kampen:

    Hallo Iris,

    Volgens ons wordt je nog beroemd.
    Ik moet nu stoppen want het gourmetten gaat beginnen.

    Opa S.

  • 27 Maart 2016 - 22:29

    Tess (zusje):

    babey, ik mis je schat

  • 28 Maart 2016 - 07:35

    Lars:

    Hey Iris,

    leuk om te zien dat je het nog steeds naar je zin hebt!
    Stiekem stond stond ik ook al een beetje in het berichtje van
    'OenO Kampen' want moest eventjes helpen.
    Nog maar 7 weekeinden en je bent al weer terug :)

    Tot snel!
    Xx Lars

    En P.S. het gourmetten was lekker xx (opa pakte het vlees uit mijn pannetje, maar dat geeft niks!!).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 09 Juni 2015
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 25194

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 Maart 2016

Australië

Landen bezocht: