Au pair from The Netherlands in the newspaper?! - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Iris Brusse - WaarBenJij.nu Au pair from The Netherlands in the newspaper?! - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Iris Brusse - WaarBenJij.nu

Au pair from The Netherlands in the newspaper?!

Door: Iris Brusse

Blijf op de hoogte en volg Iris

20 Maart 2016 | Australië, Dee Why

Hoi!

Julie vertelde me maandag dat Jayden het hele weekend ziek was geweest, dus ik hoopte dat hij zich al wat beter voelde. Hij leek er beter uit te zien, alleen wat hangerig nog. We hebben onze ochtend weer besteed met Adam en zijn au pair. Heerlijk! Julie werkt elke maandag thuis en vertelde me dat haar vriendin zou langs komen na Jayden zijn middagslaapje. Wat overigens dus ook mijn middagslaapje is geworden. In slaap gevallen op de bank naast Julie…. Oeps. Gelukkig vond ze me er ‘schattig’ uit zien. De vriendin die langs kwam, is de vriendin waar ik de laatste 2 weken ook playdates mee heb gehad, dus dat was wel leuk! Stiekem ook best makkelijk, want we bleven gewoon lekker thuis en Jayden had wat te doen. Of klink ik nu als een slechte au pair? Haha. Helaas had Jayden ’s avonds weer overgegeven. Zelf voelde ik me ook niet al te fijn… Er leek een storm op komst te komen en dat merkte ik dan ook meteen weer aan mijn hoofd. Op een of andere manier krijg ik elke keer ontzettende hoofdpijn als er storm aankomt. Nadine vind het overigens erg handig, dus ze vraagt regelmatig of ik weer hoofdpijn heb, want dan komt er storm aan, haha! Ik denk dat het met de ongelooflijke luchtdruk van hier te maken heeft. Maandagavond betekent natuurlijk weer: Farmer wants a wife! Alweer 1 van de laatste afleveringen helaas… ’s nachts heeft het de hele nacht geregend… zo zie je maar, ik voelde het heel goed aan.

Helaas ging de regen dinsdag gewoon door. Ik besloot om met Jayden naar de indoor playground te gaan. Dit hoort normaal gesproken bij de fitnessruimte, waar alle ouders hun kinderen dan kunnen droppen onder toezicht, best handig! Ik had in mijn hoofd dat de fitnessruimte rond 6 uur open ging, dus toen Julie en Dean mij een lift aanboden rond 07:30 uur zei ik natuurlijk meteen ja (zonder na te denken…). Eenmaal daar bleek de fitnessruimte zelfs al om 5 uur ’s ochtends open te zijn (stelletje gekken, maar normaal hier!). Jammer genoeg was de playground pas om 09:00 uur open… dus Jayden en ik hebben zeker een uur moeten wachten. Gelukkig had ik wat balletjes enzovoort bij me. Ik zat even in mijn 2e jeugd zodra we samen van de hoge glijbaan gingen, geweldig! Helaas was Jayden nog steeds erg hangerig, dus we zijn niet lang geweest. Hoewel we ook niet heel veel langer konden blijven, want we moesten op tijd terug zijn voor zijn middagslaapje. Na zijn middagslaapje merkte ik dat hij weer erg hangerig was of het lag even aan mezelf? Ik had last van wat buikpijn krampen en vroeg de meiden op whatsapp om wat tips, terwijl ik dit deed, begon Jayden ineens over te geven (alweer!). Ja, hij traint me goed! En ooooh wat kan ik hier niet tegen. Nadat hij wat water had gedronken, begon hij weer. Zo zielig! Ik heb Julie op de hoogte gehouden en zij gaf me hier en daar wat tips. Verder kwam ze er zo snel mogelijk aan en heeft ze een afspraak gemaakt bij de dokter. Hoewel ik me ook prima zelf had gered, vond ik dit wel fijn! Ik denk dat hij deze avond nog zo’n 3 keer had overgegeven. Langzamerhand begon ik me ook steeds slechter te voelen…

Woensdag heeft Julie thuis gewerkt, omdat we ’s ochtends sowieso naar de dokter moesten. Uiteindelijk was dit super fijn, want ik voelde me zo beroerd. Ze heeft me gelukkig hier en daar kunnen helpen met Jayden. De dokter gaf aan dat er op dit moment een virus heerst, dus die zullen we wel te pakken hebben. We hebben medicijnen meegekregen. Het regende deze ochtend ook weer, dus de rest van de ochtend hebben we lekker rustig aangedaan. Terwijl Jayden een middagdutje deed, heb ik ook even een dutje gedaan op advies van Julie. Zij ging wel naar Jayden als hij wakker zou worden. ’s Middags leek het weer beter te zijn (zon, blauwe lucht, meteen bloedheet…. Wat een verandering!) en zijn Jayden en ik toch nog even naar het parkje geweest. Even lekker frisse lucht!

Donderdag voelde ik me nog steeds ziek. Julie werkte weer thuis, zodat Jayden nog 1 dagje thuis kon blijven. Ik had nog aangeboden om dit van haar over te nemen, maar ze vond me te ziek. Ik heb dus veel (verplicht, haha) in mijn bed gelegen en ben ’s middags even voor een strandwandeling geweest. Eenmaal aan het einde van het strand kwam ik een heel groot, raar beest tegen. Ik moest hier natuurlijk een foto maken. Ik zou het thuis wel even vragen wat voor beest dit dan wel niet mocht zijn. Ze hadden dit keer geen idee… Julie en Dean dachten aan een aap?! (dit is dan weer niet normaal hoor, no worries). Dean zei dat ik het naar de krant moest sturen (schijnbaar vindt het helemaal geweldig om in de krant te staan). Ik heb ’s avonds een berichtje gestuurd en kreeg meteen een antwoord terug. Ik moest de foto even via de mail sturen (vanwege betere kwaliteit) en of ik mijn telefoonnummer door kon geven, zodat ze me de volgende dag wat vragen konden stellen over de situatie. Het avond eten leek erin te gaan, maar al snel kreeg ik weer erge buikpijn en had ik spijt. ’s Nachts kon ik niet zo goed slapen, maar merkte ik wel dat ik een hongerig gevoel kreeg, dus dat is een goed teken! Moet ook wel, want ik heb weinig gegeten de afgelopen dagen.

Vrijdag voelde ik me eindelijk weer wat beter! ’s Ochtends eerst weer geholpen met Jayden, want met hem leek het ook beter te gaan, dus hij ging gewoon naar daycare. Na nog geen 20 minuten kreeg ik een whatsappje dat Julie onderweg zo’n 3 keer had overgegeven, dus ze was weer onderweg naar huis. Dit keer is Julie dus aan de beurt! Er moet echt iets hangen hier in huis… Verder zou ik normaal gesproken dus elke vrijdag schoonmaken. Alleen had ik de vrouw woensdag al een appje gestuurd dat ik ziek was, maar die vrijdag zou laten weten hoe ik me voelde, want wie weet kon ik gewoon komen. Ik kreeg alleen een appje terug dat ze mij sowieso al wilde cancellen, omdat het niet zo goed uitkwam. Al snel kwam het idee om met 3 andere meiden te gaan lunchen in Dee Why. Gezellig én het ging erin, YES! Verder lekker rustig aan gedaan en wat ‘gezorgd’ voor Julie. Ondertussen heb ik helaas nog niks gehoord van de krant…`

Zaterdag heb ik heerlijk weer een keer uitgeslapen. Natuurlijk werd ik wel eerst rond 07.00 uur al wakker door mijn ritme, maar daarna heb ik nog even verder kunnen slapen. Dit weekend is Nadine naar Adelaide, dus Linda en ik moesten het met elkaar doen… haha. Linda was op vrijdagavond uitgeweest, dus had gelukkig ook lekker rustig aan gedaan in de ochtend. Het leek mij een leuk idee om de sunset te zien met wat wijn en hapjes. Ik had me niet heel goed voorbereid op de kou, want het leek super warm, dus ik had het goed koud. Juist omdat ik net weer beter was, leek het me niet heel verstandig om tot laat te blijven. De jongens van Mardi Gras kwamen ook nog even langs. Eigenlijk zodra zij er waren, ben ik weggegaan. Best lullig, maar dan moesten ze maar op tijd komen… haha. Ik had het zou koud, dus ging lekker naar huis. Linda redde zich wel zei ze.

Zondag heb ik ’s ochtends met Wes geskyped en verder was het helaas erg slecht weer. Echt zo’n 15-20 graden (wat een verschil soms hé? Daar moet je wel ziek van worden) met veel regen. Het voelde echt weer even als Nederland. Linda en ik besloten naar de bioscoop te gaan. Was gezellig! ’s Avonds heb ik nog even met mijn ouders kunnen skypen. Waarbij nog even herhaald werd hoe trots ze op mij zijn. Ik voel me echt een ander persoon (positief!) en ben heel blij dat ik deze kans heb gegrepen. Mijn ouders bevestigen me dat ze me echt veranderd vinden. Heel fijn dat het ook door anderen gezien wordt!

Nou, mijn laatste maand gaat alweer in. Zo gek… Over precies 5 weken is mama hier. Nog 4,5 week werken…. Wauw. Ik heb echt zo’n zin in het reizen en daarna lekker terug naar Nederland, kijk ik stiekem ook best naar uit. Ik zal het land en mijn lieve tweede familie zeker missen! Mochten jullie nog tips hebben voor de roadtrip of juist een afscheidscadeau voor de
familie, let me know! Moeilijker dan ik dacht...

Kus,
Iris

Terwijl ik dit wil plaatsen, stuurt Manly Daily (krant!) me een berichtje dat ze me morgen (maandag) gaan bellen! Ben benieuwd…. wordt vervolgd....

  • 20 Maart 2016 - 10:35

    Papa:

    XXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 20 Maart 2016 - 10:53

    Marjolein:

    Fijn dat je weer opgeknapt bent! Ik ben benieuwd naar je 'krantverhaal' !! Xxxxxxxx

  • 20 Maart 2016 - 10:56

    Mama:

    Hi,

    Ben ook echt aan het aftellen.... Straks nog een tripje naar de Blue Mountains boeken en mijn visum (oeps... die krijg ik toch wel? Ik beloof dat ik me heel netjes ga gedragen....) aanvragen.
    De tijd gaat nu echt hard.
    En wat je zegt klopt helemaal.... je hebt zo'n prachtige ontwikkeling doorgemaakt. Je bent veel zelfverzekerder en kunt veel beter omgaan met "tegenslagen". Komen ze een uur te laat? Prima. Maar ik trek mijn eigen plan. Top! Let it go.....

    Dikke kus,
    mama

  • 20 Maart 2016 - 11:05

    Jenneke:

    Ik houd de krant in de gaten!! Al gaat hij hier meteen de prullenbak (uhm papierbak) in. Ik zou wel naar je zoeken :).

    Xx

  • 20 Maart 2016 - 21:24

    Tess (zusje) :

    iloveyoubabey never let you go

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 09 Juni 2015
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 25196

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 Maart 2016

Australië

Landen bezocht: