Glitters, blaren en regenboog bandanas - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Iris Brusse - WaarBenJij.nu Glitters, blaren en regenboog bandanas - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Iris Brusse - WaarBenJij.nu

Glitters, blaren en regenboog bandanas

Door: Iris Brusse

Blijf op de hoogte en volg Iris

06 Maart 2016 | Australië, Dee Why

Hoi!

Mama reageerde op mijn vorige blogpost ‘nog maar 8 weken’, wow de tijd vliegt echt! Ik heb dit trouwens al zo’n 100 keer geschreven (oké, getypt) geloof ik, maar het is ook echt zo! Ik krijg steeds meer zin in het reizen en ik ben heel blij dat ik dit met mama mag meemaken. Hoewel het au pairen ook echt geweldig blijft. Ik kan er zo van genieten! Riley en ik dagen elkaar altijd uit of laten elkaar keihard schrikken (ja, met laten schrikken staat hij voor, maar ik schrik ook gewoon super snel). Dit momentje was ook weer erg grappig: Jayden praat nu natuurlijk steeds meer, dus opletten is zeker nodig, maar er af en toe wat ‘misbruik’ van maken is ook grappig. Riley zei tegen Jayden: Say Iris is a poo poo. Toen zei ik natuurlijk: No don’t say that! Say: Riley is a poo poo. Het was super spannend wat Jayden nu ging zeggen, het duurde dan ook even… je zag hem echt denken… maar hij zei uiteindelijk: Riley is a poo poo! Há, ik won! Goed, je moest er bij zijn denk ik… Maandag stond er een playdate op het programma met Adam (woont een straat verderop en Jayden kan heel leuk met hem spelen). Inmiddels was de au pair van Adam vertrokken en was de nieuwe au pair alweer, dus ik zou haar vandaag ontmoeten. Ze komt uit Engeland en is (al) 25 jaar. Aan het Engelse accent moest ik echt even wennen na zoveel maanden Australisch. Verder kwam ik later deze dag een vriendin van Julie tegen met haar 2 jarige zoontje en dochtertje van een halfjaar. Ze zei tegen me: Ooooh ik heb er echt nooit over nagedacht om een playdate met jou te doen! De jongens hebben altijd zoveel lol samen, moeten we echt doen! Zo gezegd, zo gedaan. Woensdag 10 uur een playdate.

Jayden is zo behulpzaam, wat stiekem best handig is. Hij vond het helemaal geweldig om me te helpen met de was. Ineens was de was doen super leuk, haha! Soms raakt hij zelfs gefrustreerd als hij me even niet kan helpen. Ik heb vaak op werkdagen met Jayden een playdate met andere au pairs. De laatste weken vooral met een au pair dat veel rondtrekt met haar familie. Ik stuurde haar dus dinsdag weer een appje of ze zin had in een playdate, maar ze was blijkbaar alweer vertrokken. Beetje gek dat ze dit niet even had laten weten, maar goed… haha! Poor Jayden vroeg de hele dag: Owen?! Owen?! (zo heet het kindje van die au pair). Jayden kan ook echt een knuffelkont zijn. Ik kreeg deze dag de hele dag random knuffels. Stiekem heel fijn!

Woensdag begon ik het dagje weer lekker rustig aan met Jayden. Na een tijdje ging ik toch echt even naar het toilet (blijft lastig met een 2 jarige, maar als je moet… dan moet je). Ik denk dat ik nog geen minuut op het toilet zat… Ik zocht Jayden en vond hem in de garage. Met hondenbrokken in zijn hand… en er zat wat vlak bij zijn mond. Ik hoop nog steeds dat hij het niet heeft gegeten…. Dan ga je dus 1 minuut even naar het toilet… haha. Later had ik even met Myrthe geskyped, super gezellig! Jayden kan zich prima even zelf vermaken en ik stuur hem af en toe wel even bij. Na een tijdje vond ik hem wel erg stil en bekeek ik hem even. Het hele balkon lag vol met aarde…. (dit is de plant dat ook al 3 keer verbouwd is door hond Bella). Jayden vond het dus wel een leuk idee om met de aarde te spelen. Ik heb het hem op laten ruimen, maar dat kan hij natuurlijk niet helemaal zelf…. Oké Myrthe…. Tijd om af te sluiten… haha! Achja, verder is het een schatje. Rond 10 uur hadden we met de vriendin van Julie afgesproken. Het was super gezellig! Wel merkte ik dat ze me veel alleen liet met de jongens en ze even wat ging wandelen met haar dochtertje van een halfjaar oud. Ik had er zelf denk ik ook wel ‘misbruik’ van gemaakt als ik haar was. Ik besefte ook wel even hoe blij ik ben met één kindje (spreek ik uit als: kiendje, toch pap?). Het waren er nu natuurlijk ook twee 2-jarige die rond aan het steppen waren met enge wegen en strand etc.

Afgelopen tijd heb ik (online) wat rond gesolliciteerd voor een extra baantje op de donderdag en vrijdag. Helaas had je voor het meeste behoorlijk wat ervaring en/of referenties nodig. Soms kreeg ik wel een antwoord, maar zodra ze hoorde dat ik hier nog maar 2 maanden zit, werd het hem niet meer (begrijpelijk, though). Woensdagavond had ik een Facebook bericht voor bij zien komen van iemand die op zoek naar een ervaren schoonmaker. Nou ben ik geen ‘ervaren’ schoonmaker, maar ik vind ik het (oprecht ja) leuk om schoon te maken, dus heb het best vaak gedaan. Kan ook niet anders, he pap? Ik dacht: ik stuur gewoon een berichtje en wie weet mag ik het wel proberen. De vrouw benadrukte nog even dat ze wel echt een ‘large house’ heeft, dus dat ze daarom vooral een ervaren iemand zocht. Uiteindelijk heb ik haar ‘overgehaald’ om het eerst te proberen en mocht ik niks zijn, zou ik daar begrip voor hebben. Ook wel fijn voor mezelf, mocht ik geen fijn gevoel hebben, kon ik makkelijk stoppen. Ik vond het stiekem best eng om zomaar bij iemand schoon te gaan maken, maar ben blij dat ik het gedaan heb! Ja pap, ik heb bewust niks tegen jou gezegd van te voren. Donderdag even uitgeprobeerd… Het was inderdaad een ‘large house’, my god! De vrouw zelf was wat chaotisch en gaf vaag aan wat ze nou precies verwachte, dus ik heb gevraagd of ze misschien in het vervolg een lijstje kan maken, zodat we beide de verwachtingen duidelijk hebben. Ze was gelukkig wel erg lief en het was bij het afscheid al kussen (eentje!). Ik mag nu elke vrijdag schoonmaken, dus dat is nog even een extra inkomen voor de laatste weken! Super chill.

Vrijdag heb ik dan maar meteen ons eigen huis ook schoongemaakt (dan voel je je toch een beetje schuldig naar je eigen hostfamily op een of andere manier… hoeft niet, weet ik). Verder heb ik heerlijk rustig aan gedaan! Vlak voor het eten ben ik even met Riley (en Jayden) gaan basketballen, wat echt onmogelijk was, want hij is super goed, grootste lol om mij dus gehad! ’s Avonds heb ik verplicht rugby moeten kijken, want “Sea Eagles” speelde en dat is dus blijkbaar ook ‘mijn’ team, ik heb dan ook geen keuze verder. Riley geeft altijd een goodnight knuffel aan Julie en Dean en als ik geluk heb zegt hij tegeh mij gewoon welterusten en soms zelfs helemaal niks… haha! Dit keer gaf hij me ineens een knuffel, schattug…

Zaterdag MARDI GRAS (gaypride) in Sydney. Dit moest een mega ding zijn en écht dat was het. Nadine, Linda en ik besloten om een glitter haarspray op onze lichamen te spuiten met een leuke regenboog gekleurde bandana! haarspray hoort in je haar ja, maar oprecht, ook al zeg het ik zelf… het zag er super cool uit! We hebben veel reacties gehad). Ik heb zelf het idee dat het feesten erom heen meer een ding is dan die hele parade, maar de parade zag er wel nice uit! Ik heb nog even heel Hyde Park op z’n kop gezet…. Nadine had nog wat glitters over en wilde dit uiteraard kwijt… Oké Iris werd het slachtoffer. Ik heb dus in reflex (ja echt reflex Nadine, sorry love you) haar hand weggeslagen, waardoor het volop in haar eigen gezicht kwam. Helaas niet met een mooi effect in het midden, maar echt precies op 1 helft (verticaal). Nou, ik kwam dus niet meer bij natuurlijk (en dit heeft een paar uur geduurd… want elke keer keek ik haar natuurlijk weer aan en als je dan het gezicht er ook nog eens bij zag… ge-wel-dig). Nadine vond mijn lach leuker dan de ‘grap’, maar dat maakt niet uit. Verder is de hele avond super spontaan verlopen en heb ik écht genoten! We waren geloof ik ook wat vervelend soms... Zo staan er dus (wat ik echt de grootste onzin ooit vind, maar oké) mensen met 'slow en 'stop' borden midden op een voetpad (meestal, wordt dit gebruikt bij drukke kruisingen als ze met de weg bezig zijn of iets)... Nou daar wisten Linda en ik wel iets op.... heel eigenwijs (wij vonden het dus heel grappig) in slow motion gaan lopen. Je ontmoet zo snel mensen hier, echt geweldig! Ik weet echt wel zeker dat er een miljoen aan mensen liep, maar we zijn een setje dat we hadden ontmoet en een andere gozert op verschillende plekken weer tegenkomen, HOE DAN?! Over spontaan gesproken… Linda en ik besloten 4 uur ’s nachts om gewoon bij Linda te gaan slapen dat kan gewoon…. Ja, het was een latertje….

En nou en of dat we dat merkten op de zondag…. Pfff! Glitters echt overal (doei net schoongemaakt huis....), die vinden we over een maand serieus nog terug. Verder lekker rustig aan en uitgebrakt… heerluk.

Kus,
Iris

  • 06 Maart 2016 - 09:25

    Papa:

    Trots op mijn schoonmaakstertje hoor!
    Goed dat ik het weet! Take care, tot snel.

  • 06 Maart 2016 - 09:29

    Mama:

    Hi,

    Heb weer genoten van je verhaal.
    Ik zie helemaal voor me hoe je de hele avond weer de slappe lach kreeg.
    En die is nogal aanstekelijk, dus dat Nadine meer om jouw lach moest lachen, begrijp ik helemaal. Je gaat met jou vanzelf meelachen, terwijl je soms niet eens weet waar het over gaat.
    Blijf vooral veel lol maken!!!

    Dikke kus,
    Mama

  • 06 Maart 2016 - 13:46

    Henny Walsteijn:

    Hallo Iris,

    Leuk,dat je bijbaantje gelukt is en je een paar extra centjes op zak hebt.
    Fijn te lezen dat het goed met je gaat en ook veel plezier hebt met je vriendinnen,zo vliegt de tijd voor jou en ga je snel aftellen dat jouw mama komt om leuke dingen samen te ondernemen en dan weer richting holland met een enorme ervaring rijker ,die je je hele leven bij je draagt
    Liefs oma henny

  • 06 Maart 2016 - 14:10

    OPa B.:

    Dag Iris,

    Als mijn hulp een keer niet kan komen,weet ik je te vinden....
    Ik denk dat je van tevoren niet had verwacht dat au pairen zo leuk kan zijn.
    Geniet er maar van zolang het duurt.
    X
    Opa B.

  • 06 Maart 2016 - 16:50

    Maaike:


    Hoi Iris,

    Fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt. Je hebt het wel getroffen met je werkgevers. Nu nog 8 vrijdagen schoonmaken en dan is je moeder er. Geniet er nog van.

    Groetjes, Maaike.

  • 06 Maart 2016 - 17:24

    Marja Van Den Berg:

    Stelletje feestbeesten. Geniet er nog maar even van want het is nu snel voorbij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 09 Juni 2015
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 25210

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 Maart 2016

Australië

Landen bezocht: