HAPPY NEW YEAR -enzo - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Iris Brusse - WaarBenJij.nu HAPPY NEW YEAR -enzo - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Iris Brusse - WaarBenJij.nu

HAPPY NEW YEAR -enzo

Door: Iris Brusse

Blijf op de hoogte en volg Iris

03 Januari 2016 | Australië, Dee Why

Hoi!

Tot nu toe is het altijd goed gegaan met de ‘heimwee’. Met de feestdagen was het wel even iets moeilijker, niet heel veel last van gehad hoor, maar toch, zo zonder je familie is het best gek. Super blij dat Wes hier is, maar daardoor mis je toch ook je familie en vrienden om je heen. Gelukkig heb ik hele trotse ouders die me even een pep-talkje stuurden <3. Papa: Wij missen jou hier ook. Maar hé, heel leven met ons nog voor je, tot vervelends aan toe…;) Geniet nou maar! Als ik zie wat je allemaal doet en hoe je je ontwikkeld, dan zijn wij nu niet belangrijk. HAVE FUN! Mama: Wij missen jou ook, maar zijn super trots op je. Je doet nu ervaringen op die heel vaak super leuk zijn en soms even niet zo leuk. Maar ook daar leer je weer van. Ik weet zeker dat je de rest van je leven voordeel hebt van deze trip en als een volwassen vrouw terugkomt. Hou het glas halfvol!

Langzamerhand werken we Wes zijn ‘To-do list’ af. Zo zijn we maandag naar Sydney Aquarium en Sydney Wildlife Zoo geweest. Erg leuk om te zien, maar na een wildlife bij de Blue Mountains en snorkelen in Great Barrier Reef, was het een beetje mosterd na de maaltijd (of maaltijd na de mosterd, hé pap? Dit zei ik tijdens een Skype gesprek. Het is echt bizar hoe snel je Nederlandse taal achteruit kan gaan!). Wes en ik hadden de tickets al, dus uiteraard zijn we gewoon gegaan en hebben we genoten! Overigens kunnen ze nog wel iets leren hier in Australië: we hebben eerst ontzettend lang in de rij moeten staan, terwijl dus al tickets hadden en er was hier maar 1 kassa voor. Eenmaal bij de kassa moest je de tickets mailen, dit hadden ze dus al wel in de rij kunnen vertellen, scheelt tijd. Verder heb ik heel veel geduld hoor…. Nee, maar, dit was echt niet grappig, zoals ik al zei, we hebben wel genoten hoor… haha!

Dinsdag zijn we naar Manly Beach geweest om goed bruin te worden, eindelijk echt een vakantie gevoel. Ik heb het namelijk zo zwaar om hier te werken als au pair, nee gewoon niet, weet ik, maar ik heb nu goed kunnen zonnen. Mijn ‘goal’ is natuurlijk om vet bruin terug te komen, dus zodra ik terug ben, hoor ik graag van jullie dat ik super bruin ben. Waarom ik zoveel komma’s gebruik? Ik weet het niet.

Woensdag op naar de Sydney Tower Eye, daar konden ze ook wel weer iets leren: ik zou het aantal rijen niet op kunnen noemen, dus ik ga even hardop denken (jullie moeten er even bij denken dat je per rij zeker 20 minuten stond te wachten). Ten eerste stonden we in een rij, omdat we een bepaalde ticket moesten hebben (terwijl we al een ticket hadden, hoe veel tickets heb je nodig?!). Vervolgens stonden we in rij om bij het introductie filmpje binnen te komen, op zich was dat wel grappig want het was 4D, maar het was nou niet heel bijzonder (misschien was ik wat geïrriteerd van de rijen…). Daarna stond je in de rij om met 238023933 bezoekers door 1 security paaltje te komen (super goed dat er controle is hoor). Nadat je was gecontroleerd, kwam je weer in een rij terecht waarbij je verplicht op de foto moest (slim, denk dat veel mensen het toch kopen bij de uitgang). Na die rij stond je in de rij om te wachten op een lift. Éindelijk boven en het was het gelukkig wel waard! Wat een uitzicht en dan besef je wel even hoe groot Sydney is, wauw! Toch ben je na 15 minuten wel weer uitgekeken en moesten we wéér in de rij om weer terug te kunnen met diezelfde lift. Mijn geduld is even getest!:)

Donderdag, oudejaarsdag, lekker rustig aan gedaan en al rond een uurtje of 16 uur avond gegeten. Zelfgemaakte quiche, heerlijk! Wes en ik hebben van te voren per avond bedacht wat wilden eten en aan de hand van dat lijstje boodschappen gedaan, werkt perfect! Erg grappig om deze 3,5 week al soort van samen te wonen. Rond een uurtje of 17 uur zouden we de bus pakken. Een erg zware tas mee, dus het leek ons handig om het gewicht te (ver)delen door allebei 1 handvat vast te pakken van de tas. Onderweg, we lopen langs een 'gozert' van ongeveer 2 meter lang en 2 meter breed, echt wow (Myrth, ik had er mee op de foto moeten gaan, I know)! Zegt hij opeens: Oh wauw, you guys look so cute together with that bag! Erg grappig dat deze zin uit ZIJN mond kwam. Euh, thanks?! Happy new year! Hahaha. Eenmaal bij de bushalte aangekomen waren we iets te vroeg voor ‘onze’ bus en kwam er een andere bus die naar dezelfde bestemming ging. Deze bus hadden we dus nooit moeten nemen. Ik denk dat de bus overal ongeveer 20/30 km per uur reed waar hij zeker 80 km per uur mocht. We werden gewoon ingehaald door fietsers, oké wielrenners. Normaal zouden we ongeveer 35 minuten over de rit doen we, maar hebben er nu een uur over gedaan. Mijn geduld is nog een keer getest, haha! Bij de bestemming zouden we Linda ophalen en doorgaan met de trein naar onze eindbestemming. We hadden een mooi plekje uitgekozen die dicht bij onze party boot zou moeten zijn. Echter was het wel een endje lopen met zware spullen. Elke ingang was alcohol en glas verboden, maar we moesten er wel langs, want we konden moeilijk zwemmend gaan. Even onze charmes (Linda en ik dan) in de strijd gegooid, security een hoop overleg, maar we mochten er uit eindelijk doorheen. Alleen bij een andere ingang, degene die helemaal vooraan was, dus we moesten weer helemaal terug lopen. Bij ons plekje mochten we (gelukkig) wel alcohol en glas gebruiken(jup, had ik van te voren uiteraard al gecheckt). Erg mooi plekje met uitzicht op de Harbour Bridge en niet zo achterlijk druk dat je er al vanaf 7 uur ’s ochtends had moeten zitten. Heerlijk een beetje gepicknickt, lang leve de picknicks hier! Het vuurwerk was zo cool om mee te maken! Geweldig uitzicht, overal Aussies om je heen en zelfs politie dat tegen een grapje kan en zelf keihard mee doen, heerlijk sfeertje dus. Nog even rond een uurtje of 23 uur geskyped met mijn ouders. Om 0:00 uur uiteraard nog even gelukkig Nieuwjaar gewenst door te bellen, papa en mama stonden op dat moment in de Albert Heijn. Heel apart om 10 uur voor te lopen op alle Nederlanders haha! Rond 1:30 uur waren we bij de plek waar we moesten zijn voor onze party boot. Helaas duurde het wat langer dan we verwachten, maar het was het allemaal waard! Het feestje ging door tot 6 uur ’s ochtends, dus we hebben letterlijk de zon op zien komen. Wat er heel mooi uitzag, vooral met de Harbour Bridge. Wes en ik waren rond 08:30 uur weer thuis, dus het was een geslaagde avond! Ondanks we overigens alle 3 onze zonnebril kwijt zijn… ik denk dat er iemand op jacht was, ja ik heb nog getwijfeld of ik dat ding wel mee moest nemen, ja ik heb er gelukkig wat aan gehad en ja ik heb nu nog meer spijt dat ik hem heb meegenomen. Bye Bye fijne zonnebril…

JULLIE OOK GELUKKIG NIEUWJAAR!

Vrijdag zijn we dus vanaf 08:30 uur tot een uurtje of 16:00 uur geslapen én weg was de dag. Best zonde, maar we waren zo moe! Ons ritme was natuurlijk helemaal weg, dus we zijn pas rond 01:00 ’s nachts weer gaan slapen. Wat ik eigenlijk niet zo erg vond, want hierdoor heb ik nog even met beide opa en oma’s, oud tante en oud oom, tante, oom, Lars, Tess, papa en mama kunnen skypen om iedereen (weer) gelukkig Nieuwjaar te wensen!

Zaterdag wilde ik eigenlijk gewoon weer 9 uur opstaan om weer wat ritme te krijgen. Helaas slaap ik altijd door Wes zijn wekker heen en heeft Wes wel een poging gedaan om me wakker te maken, maar ik was nog steeds te moe. Toch wat later eruit…. Ach vakantie! We hebben lekker kunnen brunchen en zijn daarna wat baantjes gaan trekken bij het zwembad. Er zou bij mij ‘thuis’ al een zwembad moeten liggen, althans dat werd verteld in augustus, maar het ligt er nog steeds niet, Australische mentaliteit? Haha. Ach, ik mag niet klagen een zwembad onderaan de straat is ook perfect.

Zondag, laatste dagje van Wes, we zijn 's ochtends naar de art galerry van Sydney geweest, dit hebben we (onder andere) gekregen van Julie en Dean met Kerst, was leuk!'S middags hebben we het hele huis schoon gemaakt, zodat Julie en Dean in een schoon huis terug komen en heeft Wes ingepakt. Wat is de tijd hard gegaan deze 3,5 week. Ik ga hem weer ontzettend missen! Nog 4 maandjes, nog 2 keer wat we al hebben gehad. Wij kunnen dit! Moet zeggen dat ik de Feltons ook heb gemist en het feit dat ik ze heb gemist, betekent veel! Nog maar 3 maanden en dan komt mama alweer! Kan niet wachten en dat is zeker het volgende waar ik naar uit kijk. Eerst maar weer een poos genieten van het au pair leventje, want ook dat is geweldig! 'Alleen' verder en nog meer ontwikkelen! I have the time of my life here!

Kus,
Iris

  • 03 Januari 2016 - 08:00

    Mama:

    Hi.

    En weer zo'n leuk verslag!
    Het was best gek in de Albert Heyn. We stonden net bij de kassa's toen je belde.
    Iedereen keek toch raar naar ons, toen we jullie een gelukkig nieuw jaar wensten, vroegen of er veel vuurwerk was en of jullie niet te veel gedronken hadden. Het was hier natuurlijk pas iets tweeën 's middags.
    Wesley: een goede reis terug! Ik ben heel benieuwd naar je verhalen en tips!
    Nog één avond samen en dan een hele poos niets..... Maar daarna nog de rest van jullie leven. Dus wat stellen die vijf maandjes (minder zelfs) dan voor. Hou dat in jullie achterhoofd.

    Dikke kus!

    Mama

  • 03 Januari 2016 - 09:17

    Tess (zusje) :

    Hi ier, leuk verslag! Ik ben erg trots op je! & veel plezier nog.
    Wesley: fijne vlucht. Doeg xx

  • 03 Januari 2016 - 12:54

    Opa B.:

    Dag Iris,

    Goed verhaal en nogmaals een mooi 2016! We hadden al geskyped (schrijf je dat zo?).....
    en oma vond het leuk. Zal je verslag weer voor haar voorlezen.
    Nou,nog een paar maandjes in die moeilijke omstandigheden.........
    Have fun@
    Opa B.

  • 03 Januari 2016 - 13:31

    Silvana:

    Happy new year girl!

  • 03 Januari 2016 - 16:26

    Maaike:


    Hoi Iris,

    We hebben al geskyped, maar bij deze toch nog een heel gelukkig 2016.
    Je moeder heeft al veel zin om bij je te komen.
    Nog veel plezier en werk ze.

    Groetjes, Maaike.

  • 03 Januari 2016 - 18:59

    Papa:

    'Alleen' verder en nog meer ontwikkelen! I have the time of my life here!

    Houden zo Iris!

    Kus papa

  • 04 Januari 2016 - 11:58

    Marion:

    Hoi Iris, wat bijzonder om even bij die mensen op de wereld te horen die als een van de eersten oud en nieuw vieren. Dat heb je toch ook maar weer even meegemaakt. Top om dat samen met Wesley te hebben kunnen doen. En nu weer "gewoon" aan het werk. Zal toch ook weer even wennen zijn...

  • 05 Januari 2016 - 08:35

    Pim:

    Hoi Iris, weer een leuk verslag.

    Ik lees dit nu vanuit Melbourne, ik snap dat je het hier nog wel even volhoudt!
    Dat heerlijke weer en de erg vriendelijke aussies hebben wij ook al snel ontdekt.
    Melbourne is trouwens ook echt bijzonder!

    Wij gaan genieten hier, hebben 'slechts' een maandje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 09 Juni 2015
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 25270

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 Maart 2016

Australië

Landen bezocht: