WES IN SYDNEY! - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Iris Brusse - WaarBenJij.nu WES IN SYDNEY! - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Iris Brusse - WaarBenJij.nu

WES IN SYDNEY!

Door: Iris Brusse

Blijf op de hoogte en volg Iris

27 December 2015 | Australië, Dee Why

Hoi!

Maandag was ik weer vroeg uit het bedje, 5 uur 's ochtends. Wesley sliep uiteraard nog even verder. Al helemaal omdat hij helaas al wat dagen last had van buikpijn. In het begin dachten we dat het aan de jetlag lag of het andere soort eten, maar het bleef toch terugkomen. Uit eindelijk zijn we naar de pharmarcy geweest. Inmiddels gaat het beter gelukkig! Verder was maandag iedereen thuis, want ze waren aan het inpakken voor hun 'White Christmas'. Na het avond eten hadden we wel een heel gek toetje. Riley had Jelly Beans (snoepjes) gekregen van mijn gezin voor Kerst, super tof! Alleen was dit dan ook nog een spel. Je had verschillende kleurtjes en verschillende soorten. Per ‘kleur’ waren er weer verschillende smaken, een lekkere en een hele vieze. Als ik zeg hele vieze, bedoel ik ook echt hele vieze. Van hondenpoep naar snot tot kots en zo nog veel meer. We hebben wel erg gelachen met elkaar. Super tof dat dit ook even met Riley was, want ik zie Riley niet heel veel en dit zorgt dan toch weer voor band. Maandagavond hebben Wes en ik onze vlucht en hotel geboekt naar Cairns. Wes is hier uiteraard ook voor zich zelf gekomen en had de droom om bij de Great Barrier Reef te gaan snorkelen. Ik heb er iets langer over nagedacht omdat mama en ik natuurlijk ook nog 4 weken gaan rondreizen en zo ook hoogstwaarschijnlijk hier naar toe. Verder vertelde Dean, mijn hostdad, dat je niet naar Cairns moet gaan om Cairns te zien... Het is echt om te gaan snorkelen. Ik wat bang voor visjes en al die dingen, heb toch besloten om ook te gaan. Al aardig wat angsten overwonnen hier, dus dit gaan we ook gewoon doen!

Dinsdagochtend ging mijn wekker weer 5 uur voor Jayden, maar ik hoefde maar tot 08.30 uur te werken, want daarna gingen de Felton’s op naar Canada. Verder regende het al non-stop vanaf maandag 15 uur de hele dag. Heerlijk het rommelige, niet schone huis op kunnen ruimen. Wes heeft wat wasjes voor me kunnen draaien, ondanks zijn buikpijn. Topper! Wij redden ons wel!

Woensdag op naar Cairns vanaf Sydney, 3 uurtjes vliegen. Afgelopen zomer van Nederland naar Griekenland 3 uurtjes vliegen, vonden Wes en ik lang... Haha. Dat is nu niks meer na onze lange vluchten! Heerlijk vermaakt met 2 simpele puzzelboekjes... Niet heel goed voorbereid, zeg gewoon niet eigenlijk (hey zijn jullie trots op me?), hebben Wes, mama en ik na een hoop moeite en emoties een snorkel tour gevonden, voor de volgende dag. Spannend! Trouwens.... Dat je Cairns zelf niet perse hoeft te zien klopt helemaal. Het deel waar wij zaten, is het centrum overigens, wat een getto...

Donderdag zijn we dus gaan snorkelen. Helaas wat regen, maar hey, we worden toch nat. We werden opgehaald met een busje en daarna gingen we verder op een grote boot. Ik ben geloof ik niet zeeziek, maar ik werd me een partij misselijk. Ten eerste überhaupt door de geur in de boot, vervolgens toch erge golven en heell veel mensen om je heen die aan het overgeven zijn... Het was de combi denk ik. Gelukkig heb ik Wes bij me die voor me zorgt en heb ik het overleefd, haha...
Ik denk achteraf dat het ook wat zenuwen zijn geweest. Zoals altijd: natuurlijk nergens voor nodig. Wat was dit gaaf! Zo veel mooie dingen gezien. Zelfs een haai! Helaas was de haai te snel voor een foto, maar we hebben hem wel gezien! Weer een angst overwonnen en ik ben heel blij dat ik dit heb gedaan. Hele mooie herinnering voor mij en Wes! ‘s Avonds zijn we nog uit eten geweest, want het was KERST AVOND!

Vrijdag, 1e kerstdag, onderweg in een taxi naar het vliegveld. Wes spuit nog even snel zijn parfum op, mijn favo... Mmm. Hij vroeg aan me of de geur nu niet te sterk was, omdat hij hem net heeft opgespoten, terwijl hij dat vraagt doet de taxi chauffeur beide ramen open, hahaha. Wat zijn 3 uurtjes vliegen toch weinig, blijf het zeggen. Eind van de middag waren we weer terug in mijn hometown, Sydney. Even lekker kunnen chillen en alle foto’s naar mijn gezin sturen natuurlijk, dit moesten ze zien! Voor jullie blijft het lekker een verrassing. Zien jullie vanzelf zodra ik terug ben, nog even ;). ‘s Avonds heerlijk Kerst kunnen vieren zoals je dat hier hoort te vieren. Picknicken op het strand, heerlijk. Zon die onder ging, wijn, heerlijk eten en Wes, wat wil ik nog meer? Een Kerst om nooit te vergeten. Moet wel zeggen dat het toch raar blijft dat het warm weer is. Voelt heel onnatuurlijk, maar erg bijzonder om mee te mogen maken.

2e kerstdag, boxing day noemen ze dat dan hier, hebben we weer gepicknickt, maar dan overdag en gezellig met Linda erbij! Heerlijk en veel gegeten vanaf een uurtje of 14 uur bij de Botanic Gardens. We waren rond 21 uur weer thuis en zijn meteen naar bed gegaan. Genoeg gegeten en we waren erg moe.

Zondag heb ik verbazingwekkend tot 12 uur geslapen (terwijl ik al vanaf 21:30 uur sliep) en hebben Wes en ik boodschappen gedaan met de buggy van Jayden. Je zag iedereen kijken, maar wij vonden het een best slim idee. Je moet toch wat zonder auto, vrij lange weg met heuvels en boodschappen voor een week.

Dit was de week alweer, de dagen vliegen voorbij. Hopelijk gaan de rest van de dagen wat slomer, want Wes mag nog langer niet weggaan…

Kus,
Iris

  • 27 December 2015 - 07:35

    Mama:

    Hi!

    Zo langzamerhand leer je dat zenuwachtig zijn, achteraf vaak overbodig is.
    Een beetje gezonde spanning is natuurljk niet erg.
    Dat is grote winst voor jou. Top!
    De foto's zijn inderdaad zeer de moeite waard.
    Ik zal ook vast zenuwachtig zijn, maar hoop dat we dit samen ook gaan beleven in mei.
    En nu op naar Oud en Nieuw in Sydney.
    Dat wordt ook vast een onvergetelijke ervaring.
    Enjoy!

    Dikke kus, ook voor Wesley,
    Mama

  • 27 December 2015 - 10:11

    Papa:

    Ja hoor, blijf maar komen met die verhalen. "even naar Cairns...."
    Wrijf 't er maar in >>> #Jaloers.

    XX Papa

  • 27 December 2015 - 10:34

    Buuf:

    Heerlijk om weer wat van je "te horen" en helemaal fijn dat je (jullie) zo geniet(en)!!!
    Dikke kus voor jullie X

  • 27 December 2015 - 11:27

    Silvana:

    Even weekje vakantie en huppekee alweer 2 reisverslag verslagen gemist! Zo te lezen Hebben jullie zeer genoten! Moest zelf direct bij jouw snorkelangst denken aan Jaws haha dus je bent niet de enige hoor! Kan me nog mijn snorkelavontuur in Egypte herinneren... Maar superster dat je het gedaan hebt!!

    Wat die warmte met kerst betreft, daar kunnen wij ook over meepraten in NL. Warmste kerst aller tijden! Ondanks dat ik helemaal niet van kou hou vond ik dit ook wel apart.

    Wij hebben heerlijk gebruncht met familie en 2e kerstdag lekker stinken na de gezellige gourmet met de kids. Vandaag nog maar even een derde kerstdag aan vastgeplakt en potje bowlen op t programma staan. Hadden de dames op t verlanglijstje staan. Qua eten maken we er een restjes diner van! Heerlijk!

    Ik zeg geniet nog even van je lover en alvast fijne jaarwisseling daar!

    Xx

  • 27 December 2015 - 11:47

    OPa B.:

    Dag Iris en Wesley,

    Weer een spannend verhaal! Wat zal het saai zijn als jullie weer in Holland zijn...Hoewel we met kerst óók hoge temperaturen hadden. Al hebben we de 25 niet gehaald!
    Zal je verslag vanmiddag voorlezen aan oma. Ze luistert met veel interesse.
    Op naar oud en nieuw!
    Kus voor Iris en een aai voor Wes.
    Opa B.

  • 27 December 2015 - 20:53

    Maaike Septer:


    Hoi Iris,
    Jullie hebben het prima naar jullie zin. Geniet er maar van. Het zal weer tegen vallen als je weer in Nederland bent, want de temperatuur zal anders zijn.
    Nog veel plezier en tot de volgende keer.
    Groetjes, Maaike. (en DirkJan).

  • 30 December 2015 - 20:25

    Oma Henny:

    Morgen alweer de laatste dag van 2015.
    Heb jullie reisverslag met plezier gelezen en ook de fotos van het onderwatergebeuren!leuk om dat eens te kunnen ervaren en mee te maken.,
    Het is hier niet echt koud,helemaal geen kerstweer,maar de voorspelling is dat het kouder gaat worden,dus dan toch maar de dikke winterjassen uit de kast halen.misschien komt de winter nog.
    We kijken steeds naar jullie fotoverrassing met jullie blije gezichten en zomerse kleren,staat hier op de vensterbank.
    Hoop dat Wes zijn buik weer in orde is,zodat jullie van elkaar kunnen genieten en om leuke dingen te kunnen ondernemen.wens jullie een goede jaarwisseling om nooit te vergeten in zo,n ver land
    Kussen en liefs van ons beide oma Henny en Aad.


  • 01 Januari 2016 - 14:20

    Opa En Oma Schutte:

    Hallo Iris en Wesley,

    Eindelijk weer eens een berichtje van ons.
    Je zult wel gedacht hebben die laten ook niks van zich horen.
    Zoals je van mij gewend bent had ik weer eens problemen
    met de computer.
    Dit keer kon ik er kennelijk niets aan doen.
    Vrijdag is hij door een deskundige weer opnieuw ingeprogrammeerd
    en gebruiksklaar gemaakt.
    Hopelijk gaat het voorlopig goed.

    groeten uit Kampen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 09 Juni 2015
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 25193

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 Maart 2016

Australië

Landen bezocht: