Vooruitgang... of toch niet :) - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Iris Brusse - WaarBenJij.nu Vooruitgang... of toch niet :) - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Iris Brusse - WaarBenJij.nu

Vooruitgang... of toch niet :)

Door: Iris Brusse

Blijf op de hoogte en volg Iris

27 Juli 2015 | Nederland, Amersfoort

Hoi, daar ben ik weer!

Afgelopen weken heb ik me ontzettend vermaakt in Griekenland met Wesley! Je zult net zien.... 3 reacties op mijn profiel.

Het is de bedoeling om binnen uiterlijk 48 uur aan de organisatie te laten weten of het met het gezin klikt... dus er moest geskyped worden! Gelukkig was er bij mijn appartementencomplex wifi.

Na wat mailuitwisseling kwam ik erachter dat 1 familie al bezig was met andere au pairs, maar dat ze wel interesse in mij hadden ( lees: ik was een plan B :) )

Met de 2 andere gezinnen volgden een Skype gesprek. Ik was bij mijn eerste gesprek best zenuwachtig. Tijdens het mailen heb ik af en toe best moeten nadenken hoe ik 'iets' het beste kon verwoorden in het Engels. Gelukkig ging het spreken van het Engels makkelijker dan ik had verwacht.

Bij het eerste gezin voelde het echt als een interview, maar hierdoor was er wel echt duidelijk wat we van elkaar konden verwachten. Ze zouden me de volgende dag al laten weten of er een 'match' was. Helaas heb ik het gezin nog een paar keer moeten mailen of ze er al uit waren, omdat ik zelf ook keuzes moest gaan maken. Ze beloofden me een aantal keer een nieuwe dag, maar elke keer hoorde ik weer niks. Dit vond ik best vervelend, want je checkt toch elke keer weer je mail (dan vraag je jezelf ook even af waarom je ook al weer bent aangemeld voor al die 23289032 nieuwsbrieven...). Ik had voor mezelf al een keuze gemaakt... Het klikte niet heel erg en dit gezin hield zich niet aan de afspraken die we maakten, helaas!

Bij het tweede gezin voelde ik een fijne klik. Ze stelden me gerust, vroegen naar mij, we hadden dezelfde interesses. Zeiden voor me gevoel op alles: 'excellent'! Nu moest ik weer de bevestiging krijgen dat zij het ook vonden klikken. Dat vonden ze zeker, alleen hadden ze een andere au pair gevonden met meer ervaringen van baby''s van 8 maanden. Snap ik, want ik heb meer ervaring met kinderen van basisschool leeftijden.

Ja... dit was allemaal in Griekenland! Ik bedacht me dat ik op vakantie was en nu juist goed kon ontspannen, dus zodra ik nog een reactie op mijn profiel zou krijgen, zou ik het gezin bedanken voor de interesse, maar pas gaan skypen in Nederland.

Helaas nog geen match, maar er zullen nog meer reacties komen op mijn profiel... dus weer, afwachten...

Ik houd jullie op de hoogte hoor!
Dikke kus,
Iris

  • 27 Juli 2015 - 11:45

    Tess Zusje:

    leuk dat je 3 reacties had , maar balen dat er toch niemand uit is gekomen. nou er komen vast wel weer nieuwe reacties , en ik hoop dat dat ook leuke gezinnen zijn waarmee het klikt. xx tess

  • 27 Juli 2015 - 18:16

    Papa:

    Goed gedaan! Er komen snel weer volgende gezinnen.

  • 27 Juli 2015 - 19:24

    Mama:

    Hi,

    Jammer van het ene gezin, maar ik weet zeker dat er binnenkort een nog veel leuker gezin komt.
    Nog even geduld...

    Dikke kus van mama

  • 31 Juli 2015 - 15:18

    Desiree:

    Hey Iris,
    Wat goed dat je 3 reacties hebt gehad!
    Maar onthoud: De aanhouder wint!
    Het komt echt wel goed met jou.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 09 Juni 2015
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 25178

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 Maart 2016

Australië

Landen bezocht: