De laatste VOLLE werkweek! - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Iris Brusse - WaarBenJij.nu De laatste VOLLE werkweek! - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Iris Brusse - WaarBenJij.nu

De laatste VOLLE werkweek!

Door: Iris Brusse

Blijf op de hoogte en volg Iris

17 April 2016 | Australië, Dee Why

Hoi!

Nou, we beginnen deze week met volle moed, hoppa! That’s the spirit. Het was deze dag heerlijk weer, dus dat hielp gelukkig! ’s Ochtends weer een playdate met Adam en zijn au pair. Nog weer iets meegemaakt wat ik nog niet eerder had meegemaakt. Er ging ineens keihard een alarm af… en vervolgens riep ineens iedereen ‘sharks, sharks, sharks!’. Er bleken dus haaien dicht aan de kust te zwemmen. De lifeguards probeerden ze weg te jagen met jetski’s. Ik heb ze zelf dus ook (van een verre afstand) zien zwemmen. Het waren er 3… Helaas moet je weten dat het haaien waren, maar ik heb er een foto van! Ook weer meegemaakt dus! Jayden heeft goed geslapen en halverwege zijn slaapje kwam Riley thuis. Hij heeft deze week vakantie, dus die zal wat meer met ons optrekken denk ik. Na Jayden zijn slaapje zijn we lekker gaan zwemmen, omdat het vakantie is, kon ik nu ook de andere au pair weer vragen. Normaal gesproken moet ze het andere kind ophalen van school etc. Even later kwam Riley ook nog even langs en hij ging krabben vangen. Heel mooi gezicht hoe Jayden daar helemaal in op ging, maar het ondertussen ook dood eng vond. We aten ‘vroeg’ (normale tijd voor mij dus… haha) en met z’n allen, gezellig! Na een tijdje deed Jayden ineens push ups. Dit heeft hij waarschijnlijk van Riley gezien, want hij is daar nu helemaal mee bezig. Ik moest dit van Dean filmen en op Facebook zetten. Zo gezegd, zo gedaan! Want we luisteren natuurlijk gewoon naar mijn hostdad… haha!

Van maandag nacht tot dinsdag heeft het de hele nacht super hard geregend. Ik hoopte dat we dus het ergste hadden gehad en het wie weet nog op dinsdag zou open trekken. Helaas regende het op de vroege ochtend nog, dus hebben Jayden en ik binnen gespeeld. Riley sliep tot een uurtje of 10 uur en toen trok het gelukkig langzaam open. We zijn even met zijn 3e een stukje gaan wandelen, was erg fijn! Even lekker uitwaaien. Nog erg lol gehad met bloemen dat aan je shirt kunnen blijven plakken (vraag me niet de naam, bedankt!). Vooral omdat Jayden het totaal niet door had en na 2 minuten zijn hele rug vol zat, maar ondertussen mij dus uitlachte omdat er 1 op mijn rug zat. Erg leuk om nog even goed met Riley op te schieten. Na Jayden zijn slaapje zijn we nog weer even naar het park gegaan met z’n 3e. Oh en nog een erg grappig dingetje trouwens… Jayden noemt me dus ‘Iya’ (oké, heel soms Iris met een heel schattig Australisch accentje), maar de laatste tijd noemen Julie en Dean mij dus ook steeds Iya.

Woensdag kwam Linda weer gezellig langs. Zij zat er even doorheen op dat moment, dus had ik even een opvrolijk kaartje gekocht en wat lekkere koekjes. Die uiteindelijk meer gegeten zijn door Jayden dan door Linda, maar dat geeft niet. Jayden heeft Linda even goed kunnen knuffelen en daar ging het om! De ochtend ging op deze manier ook lekker snel voorbij. Was trouwens nog stom… het zou maar 15/20 graden worden met kans op regen. Het was echt heel koud toen ik opstond, dus ik had maar een lange broek aangedaan. Natuurlijk kwam al vrij snel het zonnetje alsnog door en was het dus super warm. Na Jayden zijn slaapje vroeg ik of de au pair van Adam zin had om te gaan zwemmen met z’n alle bij de rockpool. Alleen toen ging het zonnetje juist ineens weer onder en was het water echt heel koud…. Maar we hebben toch even kunnen zwemmen (nadat Jayden alles bij elkaar had gekrijst, zo koud was het, oeps wat ben ik een slechte au pair).

Eerder deze week had ik Riley gevraagd of hij zin had om samen te lunchen als een soort afsluiter samen. Hij heeft natuurlijk vakantie, dus dat kwam goed uit. Herinneren jullie je nog dat ik zin had in kroketten afgelopen week? Deze dag dat dus eindelijk waar gemaakt. Het leek me leuk samen met Riley te doen, zodat hij iets Nederlands kon proberen. Ook vast een beetje als afscheid, want dit is onze laatste week samen (volgende week is hij bij zijn moeder). Het leek me ook een leuk moment om vast zijn cadeautjes te geven, aangezien ik niet zeker weet wat zijn plannen verder zijn voor deze week. Hij heeft wel 100 keer gezegd dat ik de cadeautjes niet had hoeven geven en heeft me op de terugweg naar huis nog vaker bedankt voor het lunchen, zo lief! Het lunchen was ook erg gezellig. Nog erg veel lol gehad om de ober die ons maar niet zag wachten en wij allerlei gekke dansjes deden om zijn aandacht te krijgen, maar nee… Verder deze dag wat wasjes gedaan, in slaap gevallen op de bank en geskyped met mama. Was trouwens erg grappig… mama zei het, ik zag het hier en daar op social media voorbij komen. Jullie waren allemaal heel blij met de 20 graden die jullie afgelopen week hadden gehad. Bij mij was het ook 20 graden, maar ik was aan het klagen, want dat is echt ‘koud’ hier.

Vrijdag probeerde ik na het helpen met Jayden verder te slapen, maar dit lukte helaas niet meer. Ik merk dan ook (vooral als ik ’s avonds probeer te slapen) dat het ontzettend druk is mijn hoofd qua gedachtes na alles en wat er komende week gaat komen aan afscheid en vervolgens nog spanning en enthousiasme voor het reizen. Ach, het laatste is gezonde spanning en nu kan ik het echt een keer “gezond” noemen. Ik heb zoveel zin in het reizen, wauw! De planner in mij kwam wel weer even naar boven. Ik heb zowat de hele ochtend nog van alles zitten uitzoeken en lopen boeken. Alsnog staat er gelukkig vrij veel open en zien we het allemaal ter plekke wel. Ik had nooit verwacht dat ik dat ooit zou zeggen…. Haha! Natuurlijk wat opties gezocht, maar we zien wel per dag hoe het uitpakt. Verder heb ik nog meer wasjes gedraaid en het huis wat opgeruimd. Eind van de middag even een uurtje in het zonnetje, langer moet je ook echt niet doen hier. Hoe vaak ik hier al wel niet de tafel voor niks heb gedekt… vanavond weer. Take away en op de bank eten dus… Ach, wie weet zal ik er in Nederland ontzettend naar verlangen. Ik weet wel dat ik het samen eten van in Nederland ontzettend mis…

Zaterdag wilde ik uitslapen, maar was ik al vanaf 06:00 uur klaarwakker. Ik zou rond 12:00 uur Linda meeten in Darling Harbour voor wat drankjes. Juist omdat ik zo vroeg wakker was, kon ik nog even langs het winkelcentrum. Hier heb ik een GoPro camera gekocht (en een gratis 32GB geheugenkaartje gefikst, woehoe) voor de reis. Rib uit mijn lijf, maar dan heb je ook wat! Ik was trouwens iets eerder dan Linda en wachtte dus even op een muurtje. Ineens kreeg ik heel random 2 dollar van een man in mijn hangen gedrukt. Ik had echt het gevoel alsof mijn reactie werd gefilmd of dat er iets van gif op zat ofzo... Het klopte niet helemaal in elk geval, maar goed, ik ben wel 2$ rijker.... Na wat drankjes bij de Griek, gingen we door naar een ander restaurant om even een hapje te eten (de Griek was erg duur vonden wij). Na het terrassen bij het laatste restaurant zijn we even gaan chillen op het grasveld. Op een geven moment zagen we een man met zijn benen (omhoog) tegen een wand aanliggen. Ik, na een paar drankjes wel, kon het niet laten om hier naast te gaan liggen en om dan precies hetzelfde te doen. Erg hilarisch, maar ik denk dat je erbij moest zijn. Uiteindelijk gingen we door naar Town Hall en kwamen een leuk kroegje tegen. Hier natuurlijk nog weer even geweest en uiteindelijk samen naar Linda’s huis en daar geslapen. Jeetje wat een drank zullen jullie wel denken…. viel best mee hoor, Australië is duur!

Helaas was Linda wat ziek dit weekend, dus ben ik eind van de ochtend weer richting huis vertrokken. Ondertussen vroeg ik of Laura (au pair Adam) zin had om te lunchen in Dee Why. Hier dus mijn laatste lunch gehad, was erg gezellig! Best veel geld uitgegeven aan eten en drinken dit weekend, maar het is mijn laatste weekend, dus dan mag dat. Vervolgens was ik rond 15:00 uur weer thuis en heb ik even mijn GoPro uitgeprobeerd. Het wat vandaag regenachtig weer (terwijl ik dit typ, gaat het ineens keihard hagelen, kan ook.... haha!), dus ik vond het eigenlijk niet zo erg om even lekker binnen bezig te zijn. Nou, dit was dan mijn laatste weekend! Niet veel bijzonders gedaan eigenlijk, maar wel genoten!

Als ik mijn volgende verslag schrijf, is mama er al, woehoe!!! Nu op naar de laatste 3 werkdaagjes.

Kus,
Iris

  • 17 April 2016 - 08:41

    Mama:

    Hi,

    Leuk om weer te lezen over je belevenissenvan de afgelopen week .... Maar nog leuker dat ik ze nu heel snel kan meebeleven!
    Gisteravond vast een beetje in de stemming gekomen toen GNAD (intimi weten genoeg) bij ons kwamen eten.
    Gekookt volgens Australische recepten en heerlijke Australische wijn!
    Nog drie dagen werken, één dag poetsen en koffer inpakken en dan kom ik eraan.
    JOEHOEEEEE!

    Dikke kus,
    Mama

  • 17 April 2016 - 09:33

    Papa:

    having fun, more to come, with your mom.
    Maar..... lekker bijna thuis!

    XXXXX
    papa

    Die 2 euro al uitgegeven in de bar? Dan denkt die man nu dat je de hele tijd in de bar zit.
    Haha!

  • 17 April 2016 - 13:33

    Silvana:

    Veel plezier nog je laatste werkdagen!

    We kijken uit naar de verslagen met mama erbij!

    Xxx

  • 17 April 2016 - 16:04

    Opa B.:

    Dag Iris,

    Nog even en je staat weer onder ouderlijk gezag...Mama zal wel opkijken hoe je bent veranderd. Van buiten (poepbruin) én van binnen. Ik denk dat je in dat half jaar heel volwassen bent geworden.
    Ik moet mijn nieuwe tempo nog vinden zo zonder Oma. 60 jaar bij/met elkaar.. Moet wennen.
    Eerst binnenkort een meniscusoperatie aan mijn knie en dan weer met mijn vriendjes weer de golfbaan in/op. Allemaal boven de 70....
    Liefs en let een beetje op je moeder.....
    Opa B.

  • 17 April 2016 - 19:15

    Marja:

    Hoi Iris,

    Ik had beter eerst je blog kunnen lezen en dan appen maar ik kan je nu in ieder geval niet meer vergeten een fijne reis toe te wensen. Nog een fijne week!

    Marja

  • 17 April 2016 - 22:36

    Marion:

    Jeetje Iris, zit het er bijna op. Wat een prachtige tijd heb je daar als aupair gehad, wat ben je een ervaring rijker geworden! Deze neem je de rest van je leven mee. Sterkte met het afscheid, zal even lastig zijn, maar de trip met je moeder komt er ook aan. Het was leuk om je via je blog te volgen, elke week weer !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 09 Juni 2015
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 25160

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 Maart 2016

Australië

Landen bezocht: