Een best wel lui weekje... - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Iris Brusse - WaarBenJij.nu Een best wel lui weekje... - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Iris Brusse - WaarBenJij.nu

Een best wel lui weekje...

Door: Iris Brusse

Blijf op de hoogte en volg Iris

13 Maart 2016 | Australië, Dee Why

Hoi!

Maandag t/m woensdag zijn gewoon weer dezelfde werkdaagjes geweest. Ik merkte dat Jayden wat hangerig en huilerig was, maar verder eigenlijk niks bijzonders . Oh misschien hier en daar een beetje… Ik mocht op maandag om 09.00 uur beginnen (best fijn, nadat ik nog best wat brak was van Mardi Grass), zodat ik woensdag iets langer door kon, want Julie en Dean hadden een belangrijk etentje van werk (slim van ze om het zo de compenseren). Op maandag weer de playdate met de nieuwe au pair en Adam.

Dinsdag ’s ochtends eerst even geskyped met papa, mama, Lars en Jayden. Super leuk om te laten zien hoe Jayden nou echt is, haha. Verder lekker zelf wat rond gehangen deze dag.

Woensdag weer een playdate met de vriendin van Julie. Dit keer bleef ik wat meer bij haar zitten, zodat ze misschien kon merken dat ik er niet alleen maar was om achter de jongens aan te rennen, haha. Deze dagen was ik zelf ook ontzettend moe (geen idee waardoor), dus ik sliep ook af en toe eventjes als Jayden sliep (oops….). Woensdag had Jayden helaas overgegeven, dus nu begreep ik zijn gehang en gehuil van de afgelopen dagen. Ik heb nog meer respect voor jullie pap & mam…. Kots opruimen, dat doe ik nooit meer. Ik moest er zelf ook van overgeven…. Bleh.

Het is altijd 3 volle werkdagen werken en daarna is het eigenlijk alweer weekend. Ja, ik werk ’s ochtends en ’s avonds maar dat is echt niks. Hierdoor vliegen de weken voor mijn gevoel nog meer voorbij! Zoals jullie misschien wel merken heb ik iets minder praatjes vergeleken met normaal. Dit komt omdat ik pas ‘achteraf’ typ en normaal netjes elke dag een update erbij typ…. Haha! Solly! Er is ook natuurlijk veel regelmaat in mijn leventje hier gekomen, dus dat wil ik met alle liefde elke week weer typen, maar dat is ook een beetje saai…

Ik merk aan mezelf dat ik steeds meer naar de weekenden toe leef, omdat de laatste 5 weekenden eraan komen. De laatste 4 met Nadine erbij… zo gek! Ik wil nog helemaal geen afscheid nemen van deze leuke vriendinnen! Zij zijn toch wel echt goede vriendinnetjes geworden! We hebben zelfs al een vriendschaparmbandje… haha! Ik wil straks bij de trip van mama en mij bij elke stop een armbandje halen als herinnering, dus vandaar dat ik er ook eentje voor ‘Sydney’ wilde hebben.

Donderdag heb ik ’s ochtends weer geholpen met Jayden en ben ik daarna weer mijn bed ingedoken. Ik schaam me echt heel erg, maar ik heb tot 14.30 uur kunnen slapen, schijnbaar had ik dat nog steeds even nodig…. ’s Avonds na het helpen met Jayden ben ik even gaan hardlopen. Even lekker uitwaaien! Dat uitwaaien is gelukt, maar ik ga dit dus nooit meer doen. Binnen no time voelde ik 8 muggenbulten opkomen, wat me behoorlijk wakker hield ’s nachts.

Normaal gesproken zou ik dus nu elke week op vrijdag gaan schoonmaken. Ik had met de vrouw afgesproken dat we elke week eerst contact met elkaar zouden hebben over de tijd, omdat Julie en Dean elke week een andere tijd weggaan en dat natuurlijk prioriteit heeft voor mij. Gelukkig begreep ze dit en wilde ze me alsnog ‘houden’. Donderdag vanaf 19:30 uur heb ik de vrouw berichtjes gestuurd over tijden dat ik zou kunnen komen…. Ik heb haar in totaal 3 berichtjes gestuurd. Dezelfde berichtjes ook naar haar Facebook gestuurd (daar heb ik haar ‘ontmoet’)… Ook geen gehoor. Ik heb ’s ochtends nog gebeld, maar hoorde maar niks. Kijk, normaal was ik gewoon gegaan, maar in totaal kost het me 3 uur om heen en weer te gaan en dat vind ik een beetje zonde van mijn tijd als het voor niks is… Ik heb mijn best gedaan!

Vrijdag heb ik dus eerst geholpen met Jayden en vervolgens ben ik blijven ‘wachten’ op een berichtje terug van de vrouw van het schoonmaken. Helaas kreeg ik geen gehoor. ’s Avonds hadden Nadine en ik (Linda moest werken, dus wilde het nog wel proberen om daarna te komen) een barbie (barbecue) sessie met echte Ozzy’s. Deze Ozzy’s hadden we bij Mardi Grass ontmoet. Super chill, want Julie zei dat ik deze avond niet hoefde te werken, zodat ik gewoon in het ‘licht’ kon barbecueën… het scheelde inderdaad een hoop tijd! Echt lief van haar. Het was natuurlijk gezellig, maar ook erg handig… hoefden wij niet moeilijk te staan doen. Heerlijk in een parkje (de barbecues zie je hier in elk speeltuintje/parkje) hebben zij onze kangoeroe staan klaar maken. Verder heb ik overdag wat kleine hapjes gemaakt voor erbij. Dit was nog een heel komisch gezicht trouwens, want ik heb dit dus echt in 3 boodschaptassen en een rugzak mee lopen slepen in bussen (en vergeet natuurlijk even niet de heuvels hier in Aussie). Ik heb er serieus spierpijn van gehad. Na wat kangoeroe en ja oké ook wat wijn... kwamen Nadine en ik op het geniale idee om van de heuvels af te rollen. Achteraf vraag ik me echt af hoe gek we wel niet zijn, maar wat een lol hebben we gehad. Om dan nog even aan te geven hoe leuk Australiërs zijn: er kwam een gast op een skateboard en hond langs sjezen en die vroeg wat we aan het doen waren. Nog geen 2 seconde later rolde hij ook van de heuvel af. Hartstikke leuk!! ’s Avonds sliep ik bij Nadine, zodat we gewoon samen veilig terug konden. Oh ik kreeg trouwens rond 22:00 uur een smsje van het schoonmaken: ‘Hey hun, when are you coming? Tomorrow?’. Ik besloot om wat later te reageren. Ten eerste omdat ze mij aardig lang voor niks heeft laten wachten en ten tweede omdat ik merkte dat haar smsje me heel erg irriteerde…. haha

Na een beetje uitslapen werd ik zaterdag weer de deur uitgeschopt want Nadine moest voor school aan de slag (goed bezig Nadine, je kan het!). Linda vroeg of ik zin had om lekker op een strand te chillen, daar was ik wel voor in. Op naar Manly en lekker met wat wijn op het strand gelegen. Dit weekend was vooral heel spontaan en ik merk dat het ‘loslaten’ en alles op me af laten komen me steeds beter afgaat.

Zondag verder nog een lekker brak dagje dus ik heb eigenlijk vrij weinig gedaan, best erg, maar soms mag dat :) Vanavond nog even skypen met Wes en later nog even met Myrthe, Melisa en Loes. We zitten op dit moment allemaal in een ander land met allerlei verschillende tijdverschillen, zo gek eigenlijk!

Ohja! Nog even de sms update van het schoonmaken. Ik besloot dus wat later te reageren, maar kreeg alweer een nieuwe sms: ‘Hi Iris, are you still wanting the job? Ns if so when can you come?’. Ik heb teruggestuurd met mijn beste Engels: Hi! I thought I would come every Friday and we said that I would text you every week what time, because of my au pair job. I send you a few messages (already on Thursday) and I didn’t hear anything back, so I waited the whole day Friday. I would love to do the job, but only on Fridays as I thought we agreed. Ik kreeg terug: Ok. Can you come Monday this week? Ik zei terug: No, I work as an au pair, so I can only work on Fridays (dit heb ik ook heel duidelijk gezegd bij het kennis maken…. Maar oké). Ik kreeg nog een ‘ok’ terug. Ik vond het maar vaag… als ze van me af wil, kan ze dat beter gewoon zeggen. Ach, we zullen zie hoe het volgende week loopt. Ik ben in elk geval voor mezelf opgekomen!

Kus,
Iris

  • 13 Maart 2016 - 09:38

    Charlotte:

    Wijn, wijn, wijn, waar is je liefde voor bier heen gegaan!?

    ♡ i love u

  • 13 Maart 2016 - 10:43

    Opa B:

    Dag Ier,

    Sluit me bij de vorige spreekster aan: strand en wijn. Wat een rot leven!
    Geintje.
    X
    Opa B

  • 13 Maart 2016 - 16:12

    Papa:

    Ik kan niet wachten op je terugkomst en dat je bij ons elke vrijdag kan schoonmaken

  • 13 Maart 2016 - 18:15

    Maaike:

    Hoi Iris,

    Dat van je vader is wel een goed idee hè. Alleen moet je vragen wat schuift het???

  • 14 Maart 2016 - 09:45

    Sven:

    Weer fantastisch om te lezen. Je kunt misschien meedoen aan het nieuwe SBS6-programma 'Zon, Zuipen en Bijna Naar Huis'. Ligt gewoon 's middags te slapen de diva haha. Blij als je straks weer in Hollanda bent. Good luck de laatste weken. Je bent een topper!

    Sven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 09 Juni 2015
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 25169

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 Maart 2016

Australië

Landen bezocht: