Say whut?! Nog maar 2,5 maand au pairen... - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Iris Brusse - WaarBenJij.nu Say whut?! Nog maar 2,5 maand au pairen... - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Iris Brusse - WaarBenJij.nu

Say whut?! Nog maar 2,5 maand au pairen...

Door: Iris Brusse

Blijf op de hoogte en volg Iris

07 Februari 2016 | Australië, Dee Why

Hoi!

Maandag vond Jayden het wel een goed idee om langer door te slapen. Uiteindelijk heb ik hem er maar om 08.30 uur eruit gehaald, omdat hij anders niet meer in de middag zou slapen. We zijn vandaag weer lekker naar ons eigen parkje geweest. Riley kwam vanaf deze dag ook weer bij ons. Afgelopen weekend heeft hij zijn hand gebroken nadat hij tegen een muur had geslagen, dit was gebeurd bij zijn (echte) moeder. Ik had dit zo niet verwacht van Riley, want hier is hij zo netjes en lief. Hij schijnt zich daar anders te gedragen.

Dinsdag heeft Jayden weer langer geslapen. Nadat hij rond 08.00 uur wakker werd, hebben we nog even in mijn bed gechillt. Hij begint nu echt veel meer te praten. Ik moet nu echt opletten met wat ik zeg, want hij zegt alles na op dit moment. Wat erg grappig kan zijn, maar ook vermoeiend, haha! Verder is Julie op dit moment bezig met het zoeken van een nieuwe au pair, leuk om dat proces ook eens te zien. Ik heb altijd het idee gehad dat ik op een soort ‘website’ terecht kwam, waarbij gezinnen jou konden selecteren. Alleen het blijkt dus dat de hotsfamilies ook voorkeuren moet aangeven en dan krijgen zij de profielen binnen op hun mail, geselecteerd door de organisatie. Tot nu toe is er maar 1 au pair beschikbaar en dat lijkt op het eerste gezicht niet echt iemand voor Julie en Dean, maar ze hebben toch contact gezocht. In mijn ‘pauzes’ ben ik veel bezig met de trip voor mama en mij. Als ik dit stukje blog ga plaatsen, nog maar 10 weekenden, bi-zar! De tijd gaat echt te belachelijk snel. Heeft ook zo z’n voordelen natuurlijk. De trip komt al dichterbij en daarna weer naar Nederland. Misschien was 3 maanden au pairen ook prima geweest om daarna de rest van de tijd te besteden aan reizen, maar zo denk ik nu op het moment even. Moet het ‘reizen’ natuurlijk nog gaan ervaren. Het au pairen blijft elke dag leuk, maar ik merk wel dat ik het ook niet erg had gevonden om nu al te gaan.

Woensdag was het weer een standaard dagje met Jayden en was het héérlijk weer. Eindelijk geen hoge luchtvochtigheid, volop zon en af en toe een heerlijk windje. Was het maar elke dag zo! Ik dacht dus van te voren dat Australië dit weer altijd had, maar helaas. Ik zou deze dag eindelijk weer met een au pair in de buurt afspreken, want dit wilde zij voorheen niet vanwege een ouder kindje dat eerder vakantie had. Deze au pair was altijd al vrij laat, maar het leek me wel weer gezellig om haar te zien. ‘s Middags zou ik een andere au pair ontmoeten, maar Julie had me gevraagd Riley op te halen, dus dit kon niet doorgaan. Ik vroeg de nieuwe au pair in de ochtend te komen, ze kon! Én zij was wel op tijd. We hebben het heel gezellig gehad. De andere au pair kwam rond 10:45 uur terwijl ze wist dat ik 11:00 uur weg moest, maar goed. Ik heb haar toch nog even gezien. Door andere au pairs te ontmoeten, realiseer ik me steeds meer hoeveel geluk ik heb. Ik voel me helemaal thuis bij mijn hostfamily, het huis zit op een top locatie, Jayden is een (vrij) makkelijk jongetje en ik ben voor me gevoel meer met een kind bezig dan dat ik veel moet schoonmaken of iets. Ja, je zult je er over verbazen, maar veel moeten kinderen afzetten /ophalen en de rest van de dag schoonmaken etc., omdat Jayden nog niet op school zit en ik zelf 3 dagen voor hem zorg, heb ik de tijd van mijn leven. Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat ik anders weinig met de kinderen bezig zou zijn. Ik ben dus nog steeds heel blij met mijn plekje!

!!!LEUK NIEUWS!!!
Ik heb het al vanaf begin december geheim moeten houden. Julie probeerde weer zwanger te worden door middel van IVF (Jayden is ook een IVF baby). Op de dag dat ze zou horen of ze zwanger was of niet, vertelde ze me dat ze het mij later zou vertellen als ze het Riley ook zouden gaan vertellen, dit respecteerde ik natuurlijk. Alleen eenmaal thuis was ze té vrolijk, dus ik had al zo’n vermoeden en later zei ze: ja weet je, je hebt eigenlijk ook al het hele proces meegemaakt, ik ben zwanger, maar het is nog geheim. Vanaf 12 weken hebben we zekerheid of het gezond is en willen we het pas gaan vertellen. Zoals jullie begrijpen heeft het voor een extra band gezorgd omdat we een geheim deelden, is het er af en toe uitgefloept omdat ze heel blij is waardoor het heel grappig was. Wel heel zielig, ze is vaak misselijk. Jullie snappen denk ik wel hoe dat af en toe voor mij was, maar ik begrijp het volkomen! Bij Jayden is ze nooit ziek geweest, dus Dean heeft het gevoel dat dit een meisje gaat worden. Wat Dean dus super graag wilt alleen heeft Julie het gevoel dat dit een jongetje is. Grappig om dit mee te mogen maken. Woensdag had Julie haar 12 weken scan, alles was goed! Dit betekende dat ze het ook aan Riley gingen vertellen. Ik vroeg of ze hier hun eigen ‘momentje’ voor wilden hebben, maar toen ik dat vroeg lachte ze me uit en zei ze: you’re also a part of the family?! Heel lief. Riley reageerde lief en ook grappig, want hij wist het al zei die. Hij had een ‘app’ gezien op de telefoon van Julie waarbij stond dat ze 8 weken zwanger was, haha! Ik vind het heel lief dat Julie elk detail met me deelt. Op deze manier is het ook makkelijker om begrip te voelen en te tonen. Ze willen bij de geboorte er pas achter komen wat het geslacht is, spannend! Ze is in augustus uitgerekend, wie weet wel op mijn verjaardag, haha!

Het rare weer van Australië bleek donderdag meteen weer te kloppen. Het miezerde de hele dag, het was frisser en het waaide heel hard. Ik wilde heel graag erop uit, maar het weer hield me tegen. Ik heb lekker een pyjama dag gehouden… geleerd, genetflixed, dingen voor mijn toekomstige diploma gedaan en het hele huis schoongemaakt. Ineens werd ik rond 16.20 uur gebeld door Julie of ik misschien Riley deze dag ook nog kon ophalen. Alleen dit moest al om 16:45 bij een bepaalde halte. Ik heb natuurlijk ja gezegd… maar als je flink loopt, duurt het al 20 minuten. Verder was ik nog bezig met schoonmaken in mijn PYJAMA. Ik heb me dus als een mongool aangekleed en ben met mijn slaaphoofd op straat gegaan. Het leek te gaan regenen dus ik pakte nog even snel aan paraplu. Al gauw bleek dit een kapotte paraplu zijn, waardoor mijn shirt gemold was én natuurlijk op de plek waar normaal gesproken mijn tepel zit (1…2….3….10)! Ach, ik zag er toch al niet uit. Het was even gestress, maar ik heb het gehaald (letterlijk en figuurlijk haha). Doordat ik Riley deze week een aantal keer had op had gehaald, merkte ik dat hij meer ‘interesse’ in mij toonde. Zo hebben we ook de grootste lol gehad omdat hij me 3 keer echt keihard heeft laten schrikken en verder om Jayden en zijn voetbal-skills (hij zoekt evenwicht met zijn beentjes, wat er echt heel grappig uit ziet). Donderdagavond heb ik weer (vaste prik) geskyped met mama en papa. Op een 1 of andere manier doet het geluid het nooit op mama’s computer, dus het is altijd grappig hoe ze hier mee struggled. Het is eindelijk voor het eerst in haar eentje gelukt, love you mam! Heb er geen problemen mee om eerst 2 minuten naar je te staren of te praten met gebarentaal, leer ik ook weer van, hahaha!

Vrijdag had ik van te voren niks ingepland. Ik kwam erachter dat Jenneke (onverwachts) wel kon afspreken. We besloten te gaan lunchen bij mijn favoriete tentje in Dee Why. Eerder deze week had ik al een nieuwe au pair gesproken en die stuurde mij toevallig deze ochtend een berichtje of ik al plannen had. Een paar uur later zaten we dus met zijn 3e in mijn favoriete tentje. Het was heel gezellig! Rond 16:00 uur was ik weer thuis en heb ik even op de bank gechillt. Ik dacht dus alleen thuis te zijn, wat ook eigenlijk zo was. Maar Jayden heeft 3289032 voorleesboekjes en 1 van die boekjes maakt ook dieren geluiden. In 1 keer maakte dat boek dus een leeuwen geluid. Kijk, dat er enge beesten in Australië zijn, dat wist ik, maar dit kon niet waar zijn. Nadat ik de schrik van mijn leven heb gehad, heb ik erg gelachen om mezelf. Vervolgens kreeg ik rond 18:00 uur een appje van mijn hostfamily of ik ‘beschikbaar’ was om mee uit eten te gaan, EUH DÚH! We zijn uit eten geweest in Manly, ook dit was super gezellig!

Zaterdag heb ik eerst lekker uitgeslapen (tot 9 uur, langer lukt hier echt niet). Ik werd wakker met het idee om ’s avonds ergens een drankje te doen met Linda. Al snel kwam ik op het idee om gewoon super goedkope wijn te halen en te chillen op het strand (je moet wat als je moet sparen…. Haha). Verder hadden we wel zin om nieuwe mensen te ontmoeten, dus ik plaatste op Facebook of er nog meer mensen ons wilden joinen. Maar eerst ging ik rond 14 uur (weer) naar Manly om de nieuwe au pair van vrijdag weer te zien en met 2 andere nieuwe au pairs. We hebben eerst een drankje gedaan en daarna nog even gechillt op het strand. ’s Avonds hebben Linda en ik take away gehaald en dus gechillt met een vrij grote groep. Eigenlijk best bizar hoeveel reacties je krijgt. We waren met een stuk of 10 meiden. Normaal zou ik dit dus nooit doen, maar het was super gezellig!

Zondag had ik het rijk alleen omdat mijn hostfamily een ‘weekendje weg’ was sinds zaterdagmiddag. Ik heb wat dingetjes voor de trip van mama en mij uitgezocht. De route is uitgestippeld (een richtingslijn dan, kan altijd nog veranderen tegen die tijd) en we wachten nog op reacties voor de campervan. Langzaamaan is het bijna rond! Zoveel zin in. Zondagavond moest ik babysitten vanaf 18 uur, omdat Julie en Dean een feestje van familie hadden.

Kus,
Iris

  • 08 Februari 2016 - 10:40

    Opa B.:

    Dag Iris!

    Dank voor de "ouderwetse"kaart! Heb 'm aan oma voorgelezen en je moet de groetjes en een dikke kus terugkrijgen. Bij deze.
    Wat kun jij goed een geheim bewaren! Leuk voor je hostparents. Nu maar hopen dat het een grietje is. Moet je dan niet langer blijven................?
    X
    Opa B.

  • 10 Februari 2016 - 20:54

    Mama:

    Hi,

    Ja ja,,, lach me maar uit met mijn computerkennis. Normaal roep ik hier dan onze "systeembeheerder" voor in, maar die was even niet beschikbaar. En dan kan ik het blijkbaar ook zelf! Knap he?
    Ik heb weer genoten van je verhalen en kan niet wachten tot ik je weer live zie en kan vasthouden.
    Dikke kus!

    Mama

  • 13 Februari 2016 - 09:32

    Tess (zusje):

    Super leuk nieuws! & die moeders tegenwoordig...?! Ily kuss tess❤️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 09 Juni 2015
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 25175

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 Maart 2016

Australië

Landen bezocht: