Old friends are leaving & making some new friends! - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Iris Brusse - WaarBenJij.nu Old friends are leaving & making some new friends! - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Iris Brusse - WaarBenJij.nu

Old friends are leaving & making some new friends!

Door: Iris Brusse

Blijf op de hoogte en volg Iris

17 Januari 2016 | Australië, Dee Why

Hoi!

Maandag, het wekkertje ging weer lekker vroeg namelijk om 6 uur. Helaas heb ik wat slecht geslapen afgelopen nacht, last van hitte (het is ook nooit goed…. ;)) en ik kon mijn plekje gewoon even niet vinden. Ik ben blij dat ik weer ritme krijg, want daar ben ik zo aan toe! Op een geven moment ben je gewoon klaar met de ‘vakantie’ en wil je weer lekker terug naar de ‘oude tijd’. De ‘oude tijd’ is 2,5 maand geleden, maar toch ‘oude tijd’, haha. Deze ochtend kwam Linda mijn kant op en hebben we gezellig met zijn 3e wat gedronken op het terras. Jup, dat kan Jayden! Zolang je hem maar een baby cino geeft. Ik kan echt genieten van Jayden. Het is een makkelijk en grappig ventje. Zo waren later deze dag bij het zwembad en liep ik natuurlijk de hele tijd achter hem aan (hij vindt rondjes lopen om het zwembad nog leuker dan het zwemmen zelf, vraag me niet waarom) en na een tijdje was ik daar wel even klaar mee. Ik vroeg hem samen richting het ondiepe te lopen, zodat hij even zijn eigen gang kon gaan en ik (uiteraard) nog geen 1 meter verderop op het trappetje kon zitten. Nog geen 2 minuten later zat Jayden, precies zoals ik zat, naast me en dan kijkt hij je aan met van die pretoogjes, want hij weet dondersgoed wat hij doet. Ge-wel-dig! ’s Middags ben ik trouwens in mijn pauze, thuis gaan sporten. Erg fijn dat ze hier veel sportmaterialen voor in huis hebben. Hier wil ik wat serieuzer mee bezig gaan. 3 keer per week de thuisfitness en 1 keer per week baantjes trekken bij het zwembad. De dag ging super snel. ’s Avonds wilde ik op tijd naar bed gaan, want ik was erg moe. Eenmaal in de badkamer heb ik eerst een gevecht moeten houden met een hele enge kever. Volgens papa stel ik me aan, maar hij was echt heel eng! Ik wist ook niet zeker of het een gevaarlijke was of niet, dus heb dat maar meteen even gecheckt bij Julie. Ze kende hem niet, dus hij kon niet gevaarlijk zijn. Ik durfde hem eerst niet op te pakken, maar bedacht me dat hij misschien wel over me heen kon gaan lopen (ook al slaap ik in een hele andere kamer, maar hey, je weet het niet). Ik heb denk ik 2 meter wc-papier gebruikt om hem op te pakken en hem vervolgens weg te spoelen. Sorry kever, maar je was echt heel eng.
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjmqI7joKPKAhVBtJQKHf_bAnQQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fcasadospalmeras.com%2F2013%2F09%2F13%2Frode-palmkever-doet-macisvenda-aan%2F&psig=AFQjCNESpyfbuKAZ7zIJMN_qX5nTvEKB8g&ust=1452653133458121

Dinsdag ging het wekkertje ook weer 6 uur, YES MEER RITME! Jayden en ik hebben de hele ochtend gezwommen, prima te doen zo. Ik merk stiekem wel dat ik het nu meer als een ‘baan’ ga zien, maar ik geniet nog steeds hoor, no worries! Jayden zou nu bezig moeten zijn met zijn middagslaapje die normaal van 12:00-15:00 uur duurt, maar daar heeft hij geen zin in. Het is inmiddels bijna 14:00 en hij slaapt nog niet. Wel begrijpt hij geloof ik dat dit mijn ‘pauze’ is, dus hij vermaakt zichzelf prima. Zolang ik een hoop gezang en gepraat hoor… gaat het helemaal goed. Oh en hij noemt me nog steeds Iris, met een heel schattig accentje! Eind van de middag hebben we ons vermaakt in een parkje. Na het eten stond het badje op het programma. Altijd als ik hem afdroog, hebben we een spelletje. Hij zegt: cold en ik probeer hem zo snel mogelijk aan te kleden. Best handig! Dit keer deden we dat uiteraard ook, alleen rende ik nu als een kip zonder kop rond en gooide ik alle ‘delen’ van zijn pyjama in het rond. Hij kwam niet meer bij, waardoor ik ook niet meer bij kwam door zijn aanstekende lach. Ik denk dat we dit 20 minuten (als het niet meer is) gedaan hebben, dus ik heb mijn extra workout ook weer gehad voor vandaag. ’s Avonds had Dean de tv tot 20.30 uur, want daarna waren Julie en ik aan de beurt voor ‘the bachelor. Althans dit werd hem gewoon verplicht door Julie, haha! Had ik stiekem geen problemen mee.

Woensdag heb ik me verslapen, overkomt me eigenlijk nooit. Ik haat het ook echt heel erg. Gelukkig werd ik om 07.00 wakker (moest ik eigenlijk klaar zijn) in plaats van nog later. 07.05 stond ik beneden! Julie vond het gelukkig helemaal geen probleem en zelfs grappig, vooral omdat ik binnen no time beneden stond. Julie en ik zijn samen naar het parkje gegaan, want haar stiefzus zou daar ook heen komen met haar kinderen, gezellig! ’s Middags zijn Jayden en ik met een andere au pair en haar kids, die ik toevallig daarvoor in het parkje had ontmoet, naar het strand geweest. Alles natuurlijk onder het zand, dus meteen door naar het badje zodra we thuis waren. Nadat Jayden in bad was geweest, heb ik hem even achter mijn laptop gezet, ooooooooooooooh zo slecht, I know, maar ik moest gaan koken. Nou kan hij erg genieten van het liedje ‘de wielen van de bus’, maar dan in het Engels uiteraard. Ik heb pasta met salade gemaakt voor ons allen. Jayden zou alleen eten, want Julie en Dean zouden pas rond 19 uur thuis zijn. Nadat iedereen gegeten had, ben ik wat baantjes gaan trekken in het zwembad.

Donderdag was het erg warm, namelijk 41 graden! Maar ik mag niet klagen, want ik heb zomer en jullie winter… haha! Ik heb ’s ochtends eerst geholpen met Jayden. Daarna was ik niet meer moe, dus ben ik gaan douchen. Voordeel van zo vroeg wakker zijn, is dat ik nog even met Wes kon skypen, fijn! Ik ben boodschappen gaan doen in de hitte, wat erg leuk is met heel veel tasjes en bergen om thuis te komen, maar ik heb het overleefd! Ik ben nu meer bezig met sporten, at hier al super gezond en had zin om iets lekker te bakken, maar uiteraard wel gezond! Ik kwam terecht bij de proteïne chocoladetaart en bananenbrood. Ben benieuwd hoe het smaakt! (update: smaakt erg goed! Volgens Julie en Dean ook). ’s Middags ben ik weer gaan sporten. Verder heb ik deze dag nog geleerd voor de pabo toetsen en lekker rustig aangedaan én vooral, binnen gebleven!

Vrijdag regende het de hele dag, dus ook dit was een dagje binnen. Eigenlijk ook wel een keer lekker. Ik heb vooral deze dag geleerd voor de pabo toetsen, ben weer gaan sporten en heb het hele huis schoongemaakt. Ik wilde eigenlijk alleen mijn eigen kamer en badkamer doen, maar als je dan toch bezig bent… Hostparents ook weer blij!
Ik heb trouwens 3 keer dezelfde teen gestoten, vraag me niet hoe ik dat 3 keer op een dag kan doen… Wel elke keer aan het bed, want de palen ‘steken’ iets meer uit. Julie vertelde me ook al dat ze zich daar 2380922302 keer aan heeft gestoten, ben dus gelukkig niet heel blond. Doet nog wel erg pijn overigens.

Zaterdag heb ik 2 nieuwe au pairs ontmoet, super leuk! Linda kende 1 meisje al: Alex en zij vroeg zich af of ze nog een andere au pair mee kon nemen, tuurlijk! Dus zo gingen we met zijn 4re een wandeling maken. Een wandeling die nog op mijn To-do list stond: Bondi to Coogee walk. Wij deden hem alleen andersom! Goede wandeling met mooie spots. Helaas heb ik al 3 dagen last van hoofdpijn en dit vertelde ik tegen Linda. Zo kwamen we op de ontdekking dat zij hier ook al last van had en dat we het ook beide bij onze oren voelen. Schijnt iets met de luchtdruk te zijn hier en het weer veranderde de afgelopen dagen nog al. Eenmaal thuis vertelde ik het tegen Julie en besefte zij zich dat ze hier ook al een paar dagen last van heeft. Ach, gaat wel weer over!

Zondag heb ik lekker geluncht met Sophie bij Dee Why Beach, het was erg gezellig! Helaas voor de laatste keer, want zij is aankomende week alweer klaar met het au pairen. Het is heel gek, want zo ontmoet je nieuwe mensen en zo gaan er weer mensen. De tijd vliegt echt voorbij, ik blijf het zeggen! Eind van de middag was Riley weer bij ons thuis. Ik heb hem bijna een maand niet gezien door zijn vakantie tripjes. 's Avonds kwamen er vrienden van Julie en Dean en hebben take away food gehaald en hebben we het bij het strand opgegeten. Het is echt bizar hoe veel leven er op een zondag avond is. Echt vakantie gevoel! Muzikanten, zon en heel veel gezellige mensen. Was nog lief trouwens... De vriendin van de familie vroeg: Are you related to this family? Dus Julie vertelde dat ik de au pair ben, maar 'she belongs to us, she's part of the family'!

Kus,
Iris

  • 17 Januari 2016 - 11:35

    Silvana:

    Wauw daar zijn je moeder en ik jaloers op zo'n Action center at home! Goed bezig!
    En van die kever heb je groot gelijk hoor! Wat een monster! Waarschijnlijk is dat de reden dat ik Indonesië nooit zal bezoeken. Panisch voor grote kevers helaas.

    Logisch dat je nu meer het gevoel hebt dat je aan het werk bent. Wel fijn dat je er meestal met plezier naartoe gaat! Haha.

    Njoy the sun! Ga ik even wat ijs scheppen van mijn bevroren waterbak buiten. Brrr


  • 17 Januari 2016 - 11:58

    Opa En Oma Schutte:

    Hallo Iris,
     
    Weer met veel plezier jouw verslag gelezen.
    Ondanks dat je er ook voor moet werken lijkt ons
    het leven daar erg mooi.
    Vandaag hadden we naar Amersfoort zullen gaan om
    de verjaardag van Leon te vieren.
    Maar gezien het weer belde hij al vroeg dat we maar
    beter thuis konden blijven.
    Hier ligt namelijk sneeuw en is het glad.
    et zou mooi zijn als wij 20graden plus van jou konden
    krijgen in ruil vaar 20graden min van ons.
    Verder gaat hier alles zijn normale gangetje.
    Tot volgende weel maar weer.
     
    Opa en oma Schutte

  • 17 Januari 2016 - 12:37

    Mama:

    Hi,

    En weer een super verslag. Het lijkt soms wel of we erbij zijn.
    Was het maar waar ...

    Dikke kus,
    Mama

  • 17 Januari 2016 - 12:54

    Marjolein:

    Hoi Iris,

    Het klinkt allemaal nog steeds super! Inderdaad hier (een beetje) sneeuw....Ik zou het wel weten als ik kon kiezen! Geniet! Goed dat je aan het leren bent, ik hoop dat Berry je straks nog wat kan helpen! Tot apps! Dikke kus!

  • 17 Januari 2016 - 13:29

    Papa:

    Mooi dat je aan het leren bent! Super.
    Weer veel gedaan zeg! Sterkte met je oren ook.

    En eh, je family is hier he, pas op hoor!

    Dikke kus en nog bedankt voor alle verjaardagen aandacht!

    XXXX

  • 17 Januari 2016 - 17:29

    Tess ( Zusje ):

    Super leuk iris! Iloveyou, sterkte met je oor &
    Je hoofdpijn natuurlijk. Haha kuss Tess❤️

  • 18 Januari 2016 - 14:29

    Opa B.:

    Dag Ier!

    Beetje verschil in temperatuur......
    Vanmorgen 9 holes gespeeld (conditie bijhouden!) op een bevroren en licht besneeuwde ondergrond dus de ballen gingen niet waar ik ze wilde hebben...
    Als ik de Staatsloterij win kom ik naar je toe om op een van de topbanen daar te spelen...
    Weer een onderhoudend verhaal van je. Heb het geprint en neem het mee naar Oma.
    Tot lees!
    X
    Opa B.

  • 18 Januari 2016 - 17:37

    Maaike:


    Hoi Iris,

    Leuk verslag. Zondag gaan we naar je oma om haar verjaardag te vieren. Misschien zien we je nog wel op skype.

    Groetjes uit Hattem. DirkJan en Maaike.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 09 Juni 2015
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 25165

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 Maart 2016

Australië

Landen bezocht: