Making new friends and feeling home at my new home - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Iris Brusse - WaarBenJij.nu Making new friends and feeling home at my new home - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Iris Brusse - WaarBenJij.nu

Making new friends and feeling home at my new home

Door: Iris Brusse

Blijf op de hoogte en volg Iris

08 November 2015 | Australië, Dee Why

Hoi!

Eerst nog even over (vorige week) zondag! Deze dag ben ik met Linda en Sophie samen naar de Harbour Bridge en Opera House geweest. Lekker toeristische foto’s kunnen maken! Check ze maar.

Het programma van Jayden is natuurlijk nog steeds hetzelfde. Hierover valt dus weinig te vertellen. Eindelijk komt er regelmaat joehoe! Dat helpt enorm voor m’n vermoeidheid. Op een of andere manier blijf ik toch moe, maar opzich maak ik ook 12 uur per dag. Misschien is de spanning van vorige week eindelijk weg en moet ik nu wennen aan het ritme.... kan allemaal. Gaat zeker goed komen!

Ondertussen is het hier deze week enorm slecht weer…. 20-25 graden, kijk dat klinkt lekker, maar totdat je hoort dat het elke keer regent. Althans het miezert, maar daar wordt je juist enorm nat van. Toch houdt de regen me niet tegen om Jayden te laten ‘scooteren’ en om lekker met hem aan de wandel te gaan.

Ik had wel even een dilemma toen ik maandag thuis kwam na een wandeling met Jayden… Hij was onderweg in slaap gevallen. Kan ik hem nu beter in de buggy laten liggen? Of kan ik hem niet beter meteen naar bed brengen en hem achteraf een (late) lunch geven. Ik koos er toch voor om hem naar bed te brengen, maar hij werd uiteraard even wakker. Toch sloot hij z’n oogjes weer, dus ik dacht YES! Les 1: juich nooit te vroeg. Na een tijdje huilen, heb ik hem toch maar weer uit z’n bedje gehaald. Are you hungry? Yes he is.. Toch maar eerst de lunch. Uit eindelijk heeft hij heel goed geslapen.

Julie werkte maandag en dinsdag thuis. Dit was omdat ze elke avond hele lange meetings had en daarom vond haar baas het een beetje onnodig om elke keer heen en weer te reizen. Aan de ene kant super fijn, want als je vragen hebt, kun je ze meteen stellen. Maar aan de andere kant voel je toch een beetje bekeken. Wat natuurlijk niet letterlijk zo is, maar toch!

Dinsdag was er een bekende paardenrace, waar ik nog nooit van gehoord had. Jij wel neef Thomas? Het heet: Melbourne Cup (2015). Dit schijnt de grootste race van Australië te zijn. Mijn hostparents vertelden dat iedereen stopt met werken om de Cup te kijken. Julie en Dean doen altijd mee aan het gokken en hadden er ook eentje voor mij meegenomen. Ik koos een random kaart, want ik heb er totaal geen verstand van. Uit eindelijk werd ‘mijn’ paard 2e! Weer wat geleerd vandaag :)

’S avonds ben ik naar de bioscoop gegaan met Sophie (Duitse au pair) en een vriendin van haar. Sophie was namelijk jarig, happy birthday! We zijn naar de film The Marsianer geweest. Ik zou het zelf niet uitkiezen, maar het was wel een toffe film!

Verder is mijn creditcard éindelijk binnen. Alleen heb ik nu nog weer gezeur met online bankieren…. Inmiddels al 2 keer bij de bank geweest (wat weinig klinkt, maar voordat je hier bij (die bepaalde) bank bent…). We wachten het maar weer af. No worries…. 1, 2, 3...10

Woensdag weer een werkdag en de laatste voor die week. Helaas is het weer nog steeds slecht. Toch gaan Jayden en ik er lekker op uit. Jayden slaapt altijd van 12:00 – 15:00 uur. Ditmaal was hij tijdens onze wandeling al in slaap gevallen, dus ik had me al voorbereid op geen slaap tijdens z’n middag slaap uurtjes. Toch heeft hij even kunnen slapen, maar niet de gehele tijd. Check het filmpje zelf maar…. Zegt genoeg. Totaal niet moe!!!

Donderdag moest ik extra vroeg op… 5 uur, want half 6 moesten ze naar school, daycare en werk. Misschien kon ik dit keer dan wel weer verder slapen. Toch was ik klaar wakker, maar na een tijdje met Wes gesproken te hebben op whatsapp ben ik toch in slaap gevallen. Verder heb ik die dag lekker gerelaxed en de reis voor mama en mij wat uitgestippeld. Nog geen vast plan hoor! In elk geval langs de oostkust. Heb er nu al zin in! Ik heb ook contact gezocht met andere au pairs bij mij in de buurt. Super leuk, want krijg ik nu een ‘echte’ vrienden kring hier.

Vrijdag ben ik met Sophie naar de mall geweest. Dit is een soort winkelcentrum met, je raadt het al, winkels. Hier was ook weer de Target (Primark achtig, super cheap!). Hier heb ik verschillende cadeautjes kunnen scoren voor Jayden. Jayden is namelijk 18 november jarig. Ja ik ben erg op tijd, maar dat ben ik altijd, haha! Ik zal jullie weer even wat minder jaloers maken. Het weer is beter bij jullie. Had niet verwacht dat ik dat ooit zou gaan zeggen…. Maargoed, he, verschil moet er af en toe wezen. Ik was eind van de middag, na echt een mega harde regenbui, weer thuis. Liep ik dan… In m’n short, top en slippers (sop, sop). Still 25 graden, dus het zag er gelukkig niet héél raar uit. Ik dacht trouwens dat ik Nederland nooit inspiratie had voor mijn kleding, waardoor ik me 6x ging omkleden op een dag…. Hier mag dat (lekker wel, mam)! Wat verschil aan weer per dag zeg!

Ik heb me weer uitgesloofd door het hele huis schoon te maken. Julie en Dean houden van een opgeruimd en schoon huis, maar dit lukt niet altijd met een bijna 2-jarige, hond en mega veel werk. Echt respect, ze maken zoveel uren. Soms gaan ze ’s ochtends al om 6 uur weg, komen ze rond 19 uur thuis en dan brengen ze Jayden naar bed. Vervolgens gaan we eten en ze zijn nog niet half klaar, maar moeten ze al weer verder met werken. Ik dacht dat het avond eten bij ons allemaal langs elkaar heen ging (sport, werk, weet ik het wat). Hier lukt dat beter naar mijn mening. De ene nog bezig met Jayden, de ander eet al, vervolgens wacht ik keurig tot iedereen klaar is, maar dan is de ander al klaar en gaat van tafel. Snap je het nog? Gebeurt ook wel eens dat ik onverwachts soort van alleen eet, omdat ze zo druk zijn. Het heeft wel iets hoor! Moest er alleen even aan wennen.

Zaterdag zijn Linda en ik samen naar de social meeting van AIFS geweest. Ehm… er was 1 ander meisje. Wel heel aardig! Ik had alleen wat meer van die social meeting verwacht… Toch heb ik het erg naar m’n zin gehad hoor. Lekker in het zonnetje, met een fles wijn, met uitzicht op het Opera House en Harbour Bridge. Uit eindelijk zijn we ook nog in een wijn festival gerold, puur toeval. Erg gezellig!

Tussen de bedrijven door Skype ik zo nu en dan met papa&mama en vooral met Wesley. Nog 4 zaterdagen en Wes komt, zo klinkt het best weinig toch?! Maar voor nu, lang leve de Skype!

Dit was alweer het weekje, de dagen vliegen echt voorbij!

Kus,
Iris

P.s hebben jullie dit nieuws al gezien, heeft zelfs Nederland bereikt namelijk.
http://www.nationalgeographic.nl/video/spectaculaire-kraagwolk-boven-sydney

  • 08 November 2015 - 09:44

    Papa:

    Leuk verslag weer Iris!
    Ben blij dat je zo goed op je plekje zit. Je bent ook wel met je neus in de boter gevallen.
    We skypen/appen snel weer. Take care, X

  • 08 November 2015 - 10:23

    Mama:

    Hi there!

    Wat een superleuke tijd maak jij mee. Ben best een beetje veel jaloers. Maar gelukkig heb ik nog dat geweldige vooruitzicht ...

  • 08 November 2015 - 10:24

    Opa B.:

    Dag Iris,

    Ik word moe als ik je weekverslag lees.....Wat heb je veel (leuke) indrukken te verwerken voor zo'n klein meissie! Trouwens,als het regent word je NAT! Ook van miezer...
    Je krijgt de groetjes van Oma. Ze heeft een nieuwe comfortabeler zit/rolstoel en zit er als een prinses in...
    Nou,sterkte maar weer voor je nieuwe werkweek!
    Kus.
    Opa B.

  • 08 November 2015 - 16:17

    Tess (zusje):

    Je hebt het zo te horen naar je zin, maar dat wisten we al!

  • 08 November 2015 - 19:10

    Marion:

    Leuke week weer Iris, het leven daar zal niet snel vervelen !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 09 Juni 2015
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 25167

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 Maart 2016

Australië

Landen bezocht: