De eerste week.... - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Iris Brusse - WaarBenJij.nu De eerste week.... - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Iris Brusse - WaarBenJij.nu

De eerste week....

Door: Iris Brusse

Blijf op de hoogte en volg Iris

31 Oktober 2015 | Australië, Dee Why

Hoi!

Eerst even een korte uitleg over Jayden's schedule. Maandag t/m woensdag ben ik er voor Jayden vanaf 7000 tot 1900 uur. Donderdag & vrijdag gaat Jayden naar de daycare, dus hoef ik alleen te helpen met de start van de dag. Het zou kunnen dat ik 1 van deze dagen eind van de middag thuis moet zijn voor de oudste, Riley.

Maandag t/m woensdag:
0700-0800: breakfast
0800-1130: park or beach
1130-1200: lunch
1200-1500: sleep time
1500-15..: snack
15..-1700: walk
1700-1800: dinner
1800-1900: bath
1900-....: sleep

~
Maandag... Eerste werkdag... 0645 uur... Schrikt wakker: oops, door wekker heen geslapen. Schijnbaar toch erg moe van alle indrukken. Maar, niemand heeft het gemerkt... Ik moest en ik zou op tijd zijn voor Jayden :)

Weten jullie nog... Ik schreef in mijn vorige verslag: Iedereen staat 5/6 uur op om te gaan hardlopen /fitnessen en om dan vervolgens naar hun werk te gaan tot een uurtje of 19 uur. Die 5/6 uur opstaan, zit in elk geval al in mijn ritme..., tot nu toe wordt ik elke keer rond die tijd wakker (behalve gisteren, jaja, ik hoor jullie denken). Dat hardlopen en fitness gaan we nog even zien....;)

Kijk, ik wil niet het type zijn dat iedereen elke keer jaloers wilt maken (summer... hair gets lighter, skin gets darker, water gets warmer, drinks get colder, music gets louder, nights get longer, life gets better).

DUS ...
We vergeten vandaag het vroegge opstaan even en staan even stil bij het punt: 'dat hardlopen en fitness gaan we nog even zien'. Jep? Momentje genomen? Pfff wat een wegen hier, zo hoog, zo warm, zo'n zware kinderwagen, zulke irritante 373727282 vliegen die je lief vinden... Wat ik wil zeggen, jep, ik sport!!! Ik zeur niet hoor, ik maak het heel even realistisch, zo aardig ben ik wel. Verder heb ik serieus de tijd van mijn leven en geniet ik elke seconde!

Back to business! Julie werkte deze dag thuis, zodat ze eventueel kon helpen. Erg fijn! Gelukkig geen must geweest. Wow wat deed Jayden het goed! Hij was erg vrolijk en we hebben de grootste lol samen (lees: tranen van het lachen om niks). Alles verliep prima en de dag is heel snel voorbij gegaan voor mijn gevoel. Misschien toch 1 minder dingetje, wat al gauw een hilarisch moment werd (omdenken). Jayden: 'pooo'. Ik: did you pooped? Te laat…. Hoort erbij, is natuurlijk. Alleen was het dit maal in bad... Ik heb hem uitgelegd dat dit niet helemaal 'natuurlijk' is. Je had hem moeten zien kijken, naar z'n eigen 'pooo'. Ik probeerde niet te lachen, maar hield het niet meer. Jayden: up..up..up! (betekent dat hij opgetild wilt worden)... Goed, hoort er allemaal bij! (ik denk dat je erbij moest zijn, maar echt de tranen liepen over m'n wangen van het lachen, uit eindelijk kon ik stoppen.. Omdat ik het schoon ging maken).

~
Julie vertelde me 1 deze dagen dat Jayden erg snel aan me gewend is en dat het zelfs nog nooit zo snel is geweest. Fijn dat Julie me dit bevestigde! Verder wist ik het ergens wel, want we hebben serieus de grootste lol samen. Even een voorbeeld: Jayden gooit 1 van z'n 7237737302 ballen. Bella (hond) wilt de bal pakken, maar ziet niet dat de bal tegen de brede tafelpoot aanknalt. Jayden en ik kwamen niet meer bij..... Ook bevestigen de knuffels van Jayden dat hij aan me gewend is. Geweldig gevoel! Zo heeft Dean me ook al (PER ONGELUK WEL, MAAR TOCH) 'darling' genoemd. Hij dacht dat Julie in de keuken stond, maar ik was het....:)

~
Donderdag heb ik met Sophie afgesproken. Sophie ken ik via de vorige au pair, Amilia. Sophie woont bij mij in de buurt en we spraken af bij de zwembaden @het strand. Vanaf daar zijn we via een soort zijweggetje naar Manly gelopen. Manly is een wijk waar veel gezelligheid is. Ik heb me laten vertellen dat je hier ook beter uit kan gaan dan in Dee Why (waar ik woon). Het was super gezellig met Sophie, maar ook zeker goed voor m'n Engels. Met Jayden praat ik natuurlijk ook Engels, maar dat is meer baby taal. Sophie en ik hebben een aantal foto's gemaakt deze dag, zie hieronder. Ik zie net dat ze een beetje door elkaar staan, ik krijg het helaas niet anders voor elkaar. Sorry about that!

Even een feitje tussendoor: ik geloof dat ik me wel 933290 keer op een dag zou moeten omkleden. Je hebt hier serieus 4 seizoenen op 1 dag. Het ene moment regent het nog keihard en is het écht koud en een paar uur later schijnt de zon en is het meteen bloedheet. Ik heb ook meteen even een lesje geleerd: smeer je ook in als er geen zon is, moet ik nog even aan wennen... Het was bijvoorbeeld ook een keer ‘maar’ 20 graden, maar je verbrandt alsof het 40 graden is, heel bizar.

~
Vrijdag dacht ik lekker een dagje te hebben om te relaxen. Ik ben op een of andere manier nog steeds moe, dus daar was ik eigenlijk wel even aan toe. Totdat Nadine (Nederlands meisje die ik voor dit avontuur al kende) me een berichtje stuurde met de vraag of ik het leuk vond om naar Chatswood te gaan. Chatswood heeft een enorm groot winkelcentrum. Nadine het afgesproken met een Zweedse au pair om te gaan lunchen, dus ik mocht mee. Ze kende het meisje nog niet. Het lunchen was erg gezellig! Daarna zijn we nog naar een soort Primark gegaan, maar dan nog goedkoper (kan dat? Blijkbaar). Ik heb voor 21$ = bijna 15€: 2 paar schoenen, oorbellen, nagellak en een nagelschaartje. We waren wel steeds het Zweedse meisje kwijt, want ze liep steeds weg. Nadine en ik vonden het een beetje gek, maar lieten het maar gaan. Na een tijdje ging het Zweedse meisje weer naar huis, omdat 1 van ‘haar’ kinderen jarig was. Nadine en ik hebben nog even rond gewandeld en hebben na een tijdje onze bussen terug gepakt. OHJA, BUS! Jup… Ik moest alleen met de bus en het was een heel avontuur. De heenweg ging gelukkig goed…. Maar de terugweg? Ik heb per ongeluk de halte gemist, maar ben uit eindelijk een halte uitgestapt waarbij ik de supermarkt herkende. Ach, hier leren we weer van. Over een tijdje lach ik mezelf nog harder uit dan ik nu al doe.

~
Zaterdag ben ik als trouwe supporter (al is het pas de 2e keer, maar ach) naar Riley’s basketbal wedstrijd geweest. Natuurlijk heeft hij weer gewonnen, zal wel door mij komen! Ook had ik vandaag even een besef momentje dat ik ‘alweer’ een week bij de Felton’s ben, maar zo ook ‘pas’ een week, want het voelt echt al veel langer. Ik voel me hier dus erg thuis! Na de basketbal wedstrijd zijn we met z’n alle op zoek tocht gegaan voor Riley’s Halloween outfit. Ja, het is Halloween, in Nederland doen we daar niet zo veel mee? Of dat ligt aan mijn ouders… geintje ;). Hier wordt het veel groter gevierd, ik vond het erg leuk om iedereen zo verkleed over straat te zien lopen, maar toch sla ik het even over. Ik heb er niet zoveel mee en de rest van mijn hostfamily ook niet haha… Vanavond gingen Dean, Julie en Jayden uit eten met vrienden van hun. Het was aan mij om mee te gaan of om lekker thuis te blijven. Ik ging natuurlijk lekker mee uit eten, JUMMIE! (zoals Jayden dat zegt als hij z’n eten lekker vindt).

~
Zondag meet ik Sophie (Duitse au pair) weer en gaan we samen naar de stad toe. Daar zullen we andere vriendinnen van haar ontmoeten, super leuk!

Nou dit was mijn eerste week… Ik denk dat er nu vooral veel regelmaat gaat zijn, dus dat betekent waarschijnlijk ook kortere reisverslagen. Bepaal zelf maar even of dat positief of negatief is… haha! Toch ga ik een poging doen om elke week iets te schrijven. Er is nog genoeg te doen en dus genoeg om te delen met jullie!

BIG KISSES

  • 31 Oktober 2015 - 12:25

    Buuf:

    Je reisverslag weer voorgelezen aan de rest. Carlijn heeft ontzettend moeten lachen om het "poo"-verhaal. Daarna wilde ze Jayden nog even keuren. Hij is geslaagd en officieel "schattig" bevonden!!
    Fijn dat het al zo vertrouwd voelt meisje.
    Dikke kus van ons!!!

  • 31 Oktober 2015 - 12:41

    Mama:

    Erg grappig weer Iris!

    Dikke kus van je moeder

  • 31 Oktober 2015 - 13:04

    Bianca:

    gaaf iris

  • 31 Oktober 2015 - 14:40

    Papa:

    Goh, wat heb je het zwaar. Jaloers hoor.
    Wel trots, je doet het super. En eh, pas 1 week voorbij hoor..
    Mis je. X

  • 31 Oktober 2015 - 18:51

    Tess ( Zusje ):

    Hey ier, super leuk verslag meissie.heel veel plezier nog

  • 01 November 2015 - 10:59

    Opa B.:

    Dag Iris,
    Kan er geen woord tussen krijgen........Het blijkt wel dat je het prima naar je zin hebt!
    Groetjes,
    Opa B.
    PS Zal proberen het aan Oma te "vertalen".....

  • 01 November 2015 - 17:26

    Silvana:

    Wat is mijn week ontzettend saai als ik die vergelijk met de jouwe!

    Lachen wat die Zweedse au pair betreft...verbaasd mij niets..(

    Ik denk dat jouw ervaringen best een vermakelijk boek zou kunnen zijn voor andere au pairs
    Je schrijft boeiend!

    We kijken uit naar volgende week! Werkze maar vooral njoy!

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 09 Juni 2015
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 25161

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 Maart 2016

Australië

Landen bezocht: