Eerste paar dagen bij de Feltons! - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Iris Brusse - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen bij de Feltons! - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Iris Brusse - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen bij de Feltons!

Door: Iris Brusse

Blijf op de hoogte en volg Iris

25 Oktober 2015 | Australië, Dee Why

Hoi!

En dan is dit maar even een weekend... Sorry als ik te veel heb geschreven, haha... Enjoy!

Vrijdag:
Ik werd opgehaald door Dean, Julie en Jayden. Ik vond het op een 1 of andere manier best spannend. Julie kwam meteen naar me toe rennen om te knuffelen en 1 (!?) zoen te geven, haha! Eenmaal in de auto zat ik naast Jayden. Jayden was deze dag naar het kinderdagverblijf geweest en dus erg moe. Toch hebben we hide and seak kunnen spelen, met 'Bunny' en een auto. Verder vroeg die nog naar een bal, maar die lag thuis. Julie vertelde dat hij helemaal gek is op ballen en auto's, leuk!
Terwijl we naar huis reden, kreeg ik een soort rondleiding in Sydney haha. Binnen kreeg ik een korte rondleiding, wat een mooi huis... En wat een chille kamer heb ik! Vooral het bed!!!! We hebben Chinees besteld en opgegeten met de tv aan, lekker relaxed! Ik heb mijn cadeautjes gegeven en daar zijn ze allemaal heel blij mee. Riley was deze dag niet thuis bij zijn vader die zien we zondag! Dean vroeg of ik morgen mee wil naar een basketbal wedstrijd, zijn eigen moeder gaat ook mee. Super leuk!

Zaterdag:
Heerlijk geslapen! Ik ben 0 keer wakker geworden -applaus graag, danku danku-. Wel werd ik weer rond 0545 uur wakker, maar dat geeft niet. Ik werd wakker van allemaal beesten en ik ben stiekem aan het bidden dat het gewoon vogels zijn, haha! Mijn wekker zou 0615 uur gaan, want op naar de basketbal wedstrijd! Het vroegge opstaan schijnt hier in Australië normaal te zijn. Iedereen staat 5/6 uur op om te gaan hardlopen /fitnessen en om dan vervolgens naar hun werk te gaan tot een uurtje of 19 uur.  Die 5/6 uur opstaan zit in elk geval al in mijn ritme... Dat hardlopen en fitness gaan we nog even zien....;)

De dag begon met een basketbal wedstrijd van Riley (de oudste 13 jaar). Toen we weg reden zei Julie (hostmum): yeah our first family trip together! Zo lief. Riley heeft gewonnen én gescoord woeeeh! Riley is om de week thuis, de andere week is hij bij zijn moeder. In zijn pauze stelde hij zich voor en na de wedstrijd zei hij: see ya Iris! Ik sprak nog met de stiefvader van Riley bij de wedstrijd. Hij heeft 6 jaar in Nederland gewoond. Om precies te zijn in Blaricum, dus hij kent Amersfoort ook. Na het basketballen zijn Julie en ik samen naar een mega speeltuin /park gegaan met Jayden. In het park heb ik 2 vriendinnen van Julie (en hun kinderen) ontmoet. Natuurlijk heb ik ook met Jayden gespeeld. Dean heeft Jayden naar bed gebracht voor z'n middag slaapje. Julie en ik zijn samen gaan lunchen in een winkelcentrum. Daar heeft ze veel verteld over haar zelf, leuk om haar nog beter te leren kennen! In het winkelcentrum hebben we ook boodschappen gedaan. Ze vroeg bewijs van spreken in elk pad of ik nog iets nodig had, lief! Na het boodschappen doen heb ik haar helpen uitpakken (handig om alle kastjes uit mijn hoofd te leren) en we hebben samen gekookt, want er komt zondag visite. Na een tijdje werd Jayden wakker en ben ik naar het strand geweest met Julie en Jayden. Zal ik jullie jaloers maken? Het strand zit letterlijk aan onze straat. Na het eten hebben we een romantische film gekeken met tobrelone!

Zondag:
Vandaag werd Jayden gedoopt en ik vind het heel bijzonder om daar bij te mogen zijn. Op de terugweg deden ze allebei heel luchtig en zeiden ze zelfs dat ze het wat lang vonden duren. Ook vertelde ze me dat ze verder nooit naar de kerk gaan. Eenmaal thuis heb ik Julie geholpen met alle hapjes, want het feestje was bij hun thuis. Ik heb dus trouwens meteen de hele familie ontmoet, zulke lieve mensen allemaal! Na het feestje heb ik samen met Julie, Jayden's schema besproken. Zo weet ik wat ik wanneer 'moet' doen. Verder heb ik vragen gesteld over schoonmaken, wasjes draaien etc. Ik hoef dit zeker niet te doen, maar mocht ik tijd over hebben is het altijd mooi meegenomen. Het zijn zulke lieve mensen en zo 'makkelijk'. Ik ben nog erg moe, maar slaap eindelijk echt goed. Ik denk dat de jetlag over is, maar ik vooral moe ben van alle nieuwe indrukken. Ik heb deze avond geskyped met de hele Schutte familie, want opa is morgen jarig! Ik vond het nu al raar om ineens Nederlands te praten... Zo snel wen ik dus aan Engels. Laten we Australisch maar niet zeggen, want dat gaat net weer íets te snel, letterlijk. Well, ik ben helemaal gelukkig, want ik ben eindelijk 'geland' en zeker weten op het juiste plekje. Vanaf morgen begint mijn eerste echte 'werkdag'. Ik zal zondag avond weer plaatsen hoe het aankomende week ging.

P.s ik heb een hele handige wereldstekker. Die heel goed werkt, behalve voor mijn laptop. Gat is te klein... Ik ga zo snel mogelijk naar een computer winkel om het te fiksen.

P.s.s dat betekent dat ik even geen foto's kan plaatsen. Ik zal voor nu een poging doen, om de tijdelijke 'foto van een foto' en wat foto's die gemaakt zijn met mijn mobiel, te plaatsen.

Big kisses! 

  • 25 Oktober 2015 - 13:03

    Mama:

    Zo leuk om je gesproken te hebben en weer een heel leuk verslag!
    Dikke kus! Mama

  • 25 Oktober 2015 - 14:13

    Papa:

    He Iertje Pier,

    Meestal tegen de tijd dat ik dit lees is het voor mij al oud nieuws omdat we gelukkig heel, heel, heel veel Appen en Skypen. Je schrijft heel tof, dus het is superleuk om het nog's terug te lezen. Kun je je blog verhalen ook opslaan voor later?

    Volgens mij zit je heerlijk op je plek, is de jetlag bijna verdwenen en kom je langzaam in je ritme. Je had vandaag op Skype zelfs al moeite met Nederlands praten. HiHi.

    Mooi weekschema heb je zeg, jeetje. Leuk om Dean vandaag ook nog even gesproken te hebben.

    Nou hele dikke kus enzo en we Appen en Skypen weer. Morgen begin je officieel, dus heel veel succes en plezier meid!

    XXXXX
    Papa

  • 25 Oktober 2015 - 14:24

    Marjolein:

    Wow Iris wat leuk om te horen! Ik zou bijna jaloers worden inderdaad!! Wat een heerlijk kindje ook zeg! Geniet en veel succes met je 1e 'werkdag'!! Big hug!

  • 25 Oktober 2015 - 15:27

    Tess ( Zusje ) :

    hay ier , erg leuk om dit te horen & skypee s ook altijd leuk! zoals papa en mama al zeiden je schrijft super leuk! en morgen heel veel plezierr meissieee

    xxxxxxxx ( x 1000 )

  • 25 Oktober 2015 - 18:48

    Jacqueline:

    Superleuk Iris! Klinkt allemaal heel erg goed en positief! Misschien moeten Jos en ik ook nog maar een ticket boeken! Heel veel plezier met je familie daar!

  • 25 Oktober 2015 - 20:06

    Gery :

    Hallo Iris,
    Ik hoef geloof ik niet meer te zeggen hoe leuk je schrijft! Maar doe het toch...je schrijft super maar dan ook super leuk:) Kijk nu al uit naar je volgende verslag...En ben zeker wel heel jaloers dat je zo dicht bij het strand zit!!!
    Heerlijk dat je "geland" bent en je helemaal happy voelt bij dit gezin.
    Veel plezier met je eerste werkdag morgen!

    Veel liefs, Gery (en natuurlijk ook van Zaar)



  • 25 Oktober 2015 - 20:43

    De Buurtjes:

    Lieve Iris,

    Ik lees je verhalen voor aan de rest van de Kroontjes. Heerlijk om een beetje op de hoogte te blijven! Ze boffen maar met jou!

    Dikke kussen,

    Eveline, Ferry en de meiden

  • 25 Oktober 2015 - 20:47

    OPa B.:

    Hoi Iris,

    Als ik alles zo lees ben je met je neus in de boter gevallen! Heb de foto's van je "hok" op de mobiel van Marjolein gezien...dat viel niet tegen :-)
    Heb oma over je verteld waar ze instemmend op reageerde. Als papa bij haar is zal hij de foto's wel laten zien. Veel sterkte in de komende werkweek!
    Liefs,
    Opa B.

  • 25 Oktober 2015 - 20:55

    Marion:

    Hoi Iris, wauw wat geweldig allemaal, wat een avontuur... Vorige week om deze tijd was je nog 'gewoon' thuis. Prettige werkdag morgen!

  • 26 Oktober 2015 - 06:40

    Silvana:

    Wat heb je het ontzettend goed getroffen zeg! Prachtig huis, dichtbij het strand en zo'n lief gezin waar je deel van uitmaakt! Wat waren nu die geluidjes die je hoorde? Succes en vooral heel veel plezier je eerste werkweek! En geniet van het mooie weer. Hier is de klok teruggegaan dus wij gaan de koude wintermaanden tegemoet! Brrrrr. Jaloers op je! Xxxx

  • 26 Oktober 2015 - 07:49

    Geert:

    Super er ervaringen. Geniet ervan. Wij zijn echt wel jaloers !!!!

  • 28 Oktober 2015 - 22:47

    Ilse:

    Hoi Iris,
    Wat leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat! En wat knap dat het Engels spreken je zo goed afgaat! Veel succes nu het echte werk begonnen is, maar vooral... veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 09 Juni 2015
Verslag gelezen: 571
Totaal aantal bezoekers 25164

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 Maart 2016

Australië

Landen bezocht: