Afscheid, vlucht en nacht 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iris Brusse - WaarBenJij.nu Afscheid, vlucht en nacht 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iris Brusse - WaarBenJij.nu

Afscheid, vlucht en nacht 1

Door: Iris Brusse

Blijf op de hoogte en volg Iris

21 Oktober 2015 | Australië, Sydney

Hoi!

Afgelopen zaterdag mijn afscheidsfeestje gehad. Ik heb echt erg leuk gehad, maar het was stiekem ook wel een beetje lastig. Iedereen nogmaals bedankt voor het komen. Ik heb zoveel mogelijk cadeautjes meegenomen en alle kaarten. Alles krijgt een mooi plekje op mijn eigen kamer in Aussie.

Het afscheid nemen op Schiphol ging 'makkelijker' dan ik van te voren 282262629 keer in mijn hoofd had afgespeeld. Neemt niet weg dat moeilijk was hoor! Heb zeker wat tranen laten stromen. Toen ik weg liep, heb ik bewust niet meer omgekeken. Verder was ik heel zenuwachtig omdat je er dan toch ineens alleen voor staat.

De vluchten verliepen goed. Op de vlucht naar Singapore zat ik naast een Nederlands stelletje (rond de 30), maar die waren vooral héél lief voor elkaar.. Als je 'm begrijpt ;) -Wes toen miste ik je alweer!!!-. Ik heb helaas niet kunnen slapen, maar was ook nog niet moe.
De overstap was wel even rennen. Het boarden begon officieel om 06:05 uur, maar ik landde 06:15 uur, wat al gauw 06:30 uur werd. Vervolgens was de route naar de gate 20 minuten lopen. Strakke planning en ik heb ervoor moeten rennen, but I did it! Vanaf Singapore was het nog 7 uur naar Sydney. Van die 7 uur heb ik 5 uur lang kunnen slapen op 2 stoelen. Lucky me, er zat niemand naast me en 1 stoel verder zat een aardige meneer die me het gunde :).

Ik was heel blij dat ik met beide vluchten geen vertraging had opgelopen. De organisatie stond me namelijk op te wachten. Zul je net zien... We waren inderdaad precies op tijd geland, maar hebben nog 1,5 uur moeten wachten vanwege een 'fout' (?). Vervolgens heel lang in de rij moeten staan bij de controle... Maar gelukkig geen uitgebreide controle gekregen! Op het vliegveld moest ik, aan de hand van een plattegrond, op zoek naar iemand met een wit shirt en een AIFS-bord (organisatie). Het vliegveld van Sydney is echt heel klein, althans vergeleken met mijn verwachting. Hierdoor vond ik het witte shirt wel snel! Ze vertelde me alleen dat ze niet wist, dat ze op mij ook nog moest wachten (ik zou namelijk eerder aankomen dus). Again, lucky me! Vanaf daar ben ik met een busje -die half uit elkaar lag-, aan de linkerkant van de wegen, naar het hostel gebracht.

Nu lig ik eindelijk in een bed en ga ik een poging doen tot slapen in een lege kamer.
(update) Vannacht zijn er 5 Duitsers bij gekomen. Ik moet zeggen dat dit echt ver boven mijn comfort zone gaat, haha! Lig ik dan met 5 onbekende mensen die alleen maar hun eigen taal (willen) spreken.

Ik was van plan om vandaag (woensdag) de wandeling te doen. Uit eindelijk blijk je naar verschillende stranden te gaan om daar te gaan zwemmen. Ik ben nog erg moe en het weer is benauwd en af en toe een zonnetje, besluit: ik ga niet mee. Ik ben nu lekker op mijn kamer aan het chillen met wifi. Net nog even geskyped met Wes!

Vrijdag zal ik opgehaald worden door mijn host family. Heerlijk, lekker regelmaat en altijd een bekende om me heen. Ik zal vrijdag weer schrijven hoe de rest van mijn introductie week is geweest.

  • 21 Oktober 2015 - 05:53

    Mama:

    Ben zoooo trots op je! Veel plezier nog deze dagen en dan op naar de Felton family!
    Dikke kus!

  • 21 Oktober 2015 - 07:47

    Silvana:

    Top girl! Dat heb je toch maar mooi gefixt! Heel stoer! Leuk om je verslagen te lezen! Xx

  • 21 Oktober 2015 - 07:48

    Eveline:

    Goed gedaan Irtje!!! Nu even rustig "landen". X

  • 21 Oktober 2015 - 08:14

    Marion:

    Wat een belevenis zeg...nu al...en dan ben je pas net weg. Prettige week verder en op naar vrijdag !!

  • 21 Oktober 2015 - 09:42

    Tess ( Zusje ):

    hey ier , we missen je vet erg ( vooral ik ) maar ik weet dat je het heel leuk gaat hebben. kusskuss tess

  • 21 Oktober 2015 - 09:53

    Esther:

    Superleuk om te lezen Iris! Hoop dat t snel vrijdag is voor je

  • 21 Oktober 2015 - 11:04

    Papa:

    Topper he die dochter.
    Proud! Wel groot gemis, na de vluchtstress nu besef dat 7 maanden wel erg lang is.. Maar ja, time flies. Veel plezier nog tijdens de intro, op naar de Feltons. Ben overtuigd van een warm welkom.
    Go girl. Fijn dat we nog hebben kunnen skypen vandaag. Tot later en take care. Ik hoop dat je veel leuke mensen gaat tegenkomen. En duits is toch een lelijke taal...

  • 22 Oktober 2015 - 15:06

    Opa B.:

    Hoi Iris,

    Reizen is altijd een gedoe,maar als je eenmaal op je bestemming bent ben je het zo weer vergeten. Lekker uitrusten nu en vrijdag "aan je werk" beginnen!
    Kom net van Oma en moest je de groetjes doen én een dikke kus,ook van mij!
    Tot schrijfs en geniet van de zon.
    Opa B.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 09 Juni 2015
Verslag gelezen: 591
Totaal aantal bezoekers 25181

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 Maart 2016

Australië

Landen bezocht: