Busy bee - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Iris Brusse - WaarBenJij.nu Busy bee - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Iris Brusse - WaarBenJij.nu

Busy bee

Door: Iris Brusse

Blijf op de hoogte en volg Iris

14 Februari 2016 | Australië, Dee Why

Hoi!

Maandag was weer een gewoon dagje met Jayden (ik denk dat ik deze zin nog wel 100 keer ga gebruiken, haha). Hannah (au pair die in de buurt woont) heeft haar laatste echte week en vroeg of ik zin had in een playdate. Adam en Jayden spelen altijd heel leuk met elkaar. Hannah gaat mijn nummer geven aan de volgende au pair, zodat Adam en Jayden elkaar kunnen blijven zien. Verder heb ik voor het eerst een negatieve ervaring gehad met een Australiër. Jayden heeft een mega politie auto dat geluid maakt, dus op zich snap ik dat het kind jaloers was. Oh dat was niet dé Australiër hoor. Het kindje begon met trekken aan Jayden. Ik heb het even aangekeken en laten gaan. Nog geen 2 minuten later trok het ineens keihard aan Jayden zijn haar (ook echt gewoon mee slepen). Ik was op zoek naar zijn moeder/vader/verzorger iets, maar die zag ik niet. Ik sprak dus zelf het kind maar aan. Gelukkig zei hij na een hoop moeite sorry. Maar wéér nog geen 2 minuten later begon hij te trappen. Ik zag nog steeds geen bekende voor hem. Waar ik me overigens best over verbaas, want het was een kind van 3 /4 jaar oud dat diegene alleen achter liet. Even later kwam ze terug. Ik liep naar haar toe en vertelde wat er gebeurd was en vroeg haar of ze er misschien ervoor kon zorgen dat hij zou stoppen, want naar mij luisterde hij niet. Ik kreeg als antwoord terug: ja, maar ik was er niet. Ik: klopt…. Dus? Ik het nu toch echt 3 keer geprobeerd. Moeder: het is mijn eigen verantwoordelijkheid, niet de jouwe. Ik ben weggelopen en heb volgens mij nog uit boosheid iets van ‘whatever’ gezegd. Gelukkig waren en veel mensen om me heen die me ‘gelijk gaven’. ’s Avonds na het eten chillen we altijd op de bank en kijken we (Julie en ik, Dean is soort van verplicht…. Haha) naar onze favoriete shows. Hierbij heeft iedereen ook een vast plekje op de bank. Deze avond zat ik ergens anders, wat stiekem ook best gek voelde… (ben geen autist hoor...). Dean vroeg dan ook: Ben je er wel oké mee dat je daar zit?

Dinsdag begonnen Jayden en ik de dag rustig. Ik maakte een omelet voor ons beide en had hem even achter de kids tv gezet. Je hebt bij dit programma altijd een standaard deuntje die we beide heel goed uit ons hoofd weten. Dit bleek, want we zongen dit tegelijk mee en vervolgens keken we naar elkaar, haha! Na de playdate met au pair Linn en kindje Owen had Jayden ‘s middags geen zin om te slapen. Hij heeft gewoon níét geslapen en ik heb gesport, want moest dus 2839023933290323209 keer de trap op en neer. Ik zei: Close your eyes and sleep. Hij deed dus zijn ogen dicht voor 1 seconde en openden vervolgens zijn mega blauwe ogen heel ver open, geweldig gezicht, maar we moeten serieus blijven. Het is zo’n grapje ventje. Stiekem kan ik eigenlijk niet boos worden. Ik heb het 1 keer echt moeten doen en toen schrok hij, dus dat was eigenlijk ook weer te grappig om te zien. Maakt me tijd overigens wel echt geweldig hier. Blijf van hem genieten! Ook het praten, gaat echt met de dagen vooruit. Zo bizar hoe grote sprong hij heeft gemaakt. Hij begint nu alles uit zichzelf te benoemen, wat soms even een raadsel voor mij is overigens. We beginnen echte gesprekken en discussies te houden (mine, noooo mine, mine!) Eerder deze dag zei hij, voor mij iets te duidelijk, ‘NO!’ nadat ik hem had gevraagd of hij nog wat water wilde hebben. Ik legde hem uit dat het ‘no thankyou (of ta… ) is. ’s Avonds zat hij in bad en vroeg ik hem om zijn haren nat te maken. Waarop ik het antwoord kreeg… je raadt het al… ‘no thankyou’. Ik denk dat je er bij moest zijn, maar ik kwam niet meer bij.

Dat ik een ‘grotere bek’ heb gekregen, bleek woensdag wel (wat voor mij overigens een pluspunt is). Ik zag een fire truck… brandweerauto (sommige Nederlandse woorden zijn echt verdwenen … heb dit serieus gegoogled) met brandweermannen erom heen staan. Ze dronken wat een koffie en stonden een beetje met elkaar te kletsen. Jayden was sowieso al helemaal in heaven omdat hij de brandweerauto zag. Ik raakte langzamerhand aan de praat met één van de brandweermannen (zo makkelijk gaat dat hier in Aussie) en hij merkte dat Jayden de brandweerauto helemaal geweldig vond. Nog geen 5 minuten later zat Jayden ineens in de brandweerauto, omdat ik dit gevraagd had. Hij vond het geweldig en eng tegelijk, erg grappig gezicht dus. Het schijnt erg lastig te zijn op dit moment om een au pair te vinden (vanuit mijn organisatie) in april. Ik probeer de Facebook groepen voor Julie ondertussen in de gaten te houden. Ze waardeert het heel erg dat ik haar hiermee help. Hierdoor besef ik wel steeds meer hoe ‘kort’ ik hier nog maar ben.

Ondertussen hebben mama en ik onze campervan en vluchten geboekt! Heb er zoveel zin in! Dit is onze campervan waar we mee rond gaan reizen. Zien jullie het al voor je?!
https://www.google.com.au/search?q=hippie+hitop&biw=1366&bih=677&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwi9loiB2_bKAhXMKZQKHVq9ATEQ_AUIBigB#imgrc=9vpTLQtEJH2L7M%3A

Normaal gesproken doe ik lekker rustig aan op donderdag en vrijdag en ben ik vaak in het huis te vinden. Laatst stond er op Facebook een bericht van een meisje of er iemand met haar naar de moonlight cinema wilde gaan, omdat een vriendin van haar onverwachts niet meer kon. Het leek me wel een leuk idee! Dit zou dan op zaterdag zijn. Mij leek het verstandig om elkaar van te voren te zien, want straks zou het niet klikken. Op donderdag heb ik dat meisje (Claudia) dus ontmoet. We hebben lekker geluncht in Freshwater. Hier moest ik ook nog echt heen gaan volgens Julie (hostmum). Het strand zag er inderdaad erg mooi uit! Gelukkig klikte het met Claudia, je weet maar nooit . Blijf het grappig vinden hoe snel je weer mensen ontmoet.

Vrijdag ben ik met Jenneke naar een ‘schommel’ geweest met een uitzicht op de skyline van Sydney. Ik had deze foto op internet gezien en vond het er super gaaf uitzien. Ik wilde dit al zo’n 3 weken gaan doen, maar elke keer zat het weer niet mee. Gelukkig was het vrijdag super mooi weer! Het is echt een gave foto, al zeg ik het zelf. Wel was het een hele onderneming voor een foto… haha! Je bent heen zeker 2 uur onderweg en natuurlijk ook weer terug.

Zaterdag ben ik met Nadine en Linda naar Taronga Zoo geweest. Deze dierentuin stond nog op mijn bucketlist, maar was erg prijzig (moet natuurlijk nu wel echt gaan sparen). Laat Nadine’s hostdad nou net via zijn werk gratis kaartjes krijgen, die wij mochten hebben! Rond 7 uur ’s ochtends zat ik al in de bus. De dierentuin was zo gaaf! Tussen alle dieren door heb je ook ineens weer uitzicht op Sydney (Opera House, Harbour Bridge enzovoort. Aan het einde van de dag waren we het stiekem best wel zat, maar we hebben doorgezet! We hebben ondanks de té warme dag alles gezien. We waren rond 17 uur weer terug in de stad. Ondertussen had ik veel contact gehad met Puck (nieuw meisje) deze week. Ze heeft voor haar au pair avontuur al de East Coast gezien, dus zij kan mij daar veel over vertellen. Ik kan haar weer veel vertellen over het au pairen. Ze heeft ook een vriend, dus het is fijn om elkaar te begrijpen. Na wat overleg, ging zij ook onverwachts mee naar de moonlight cinema. Rond 18:30 uur ging onze bus, dus ik heb nog even de tijd ‘gedood’ met wat biertjes samen met Nadine en Linda. Het was heel gaaf om een keer een film te kijken bij een moonlight cinema, ook dit stond op mijn bucketlist. Ik merkte wel dat ik was moe was, wat op zich ook best logisch was haha! Rond 1:00 ’s nachts was ik weer thuis. Julie en Dean hebben trouwens hun eerste ‘skype session’ met een wellicht nieuwe au pair gehad op zaterdagavond. Ze vonden het een goed gesprek, maar willen ook nog meer au pairs spreken voordat ze al keuzes gaan maken. Ik ben benieuwd!

Het leek mij wel lekker om uit te slapen op zondag, maar dat lukt op een 1 of andere manier hier niet. Misschien zijn het de rare vogels? Geen idee…. Ik heb ’s ochtends eerst even met Wes kunnen skypen. Vervolgens heb ik ‘gewacht’ op Puck totdat zij wakker werd. We zouden deze dag naar Warringah Mall gaan, want ik heb een nieuwe bikini nodig en vond het wel leuk (en verstandig in deze hitte) om een hoed te kopen. Na Warringah Mall gingen we door naar Manly. Het was weer super gezellig!

Ik heb lekker veel gedaan op mijn vrije dagen! Morgen begint de werkweek weer. Ondanks dat het werken ‘standaard’ word, gaan we er weer een leuke week van maken.

Kus,
Iris

  • 14 Februari 2016 - 09:34

    Buuf:

    Ons "zondag-ritueeltje" weer gehad. Ik heb ontzettend moeten lachen om de moeite die je hebt gedaan om die foto te maken!!!!

    You rock girl. Keep up the fun!!

    X

  • 14 Februari 2016 - 10:09

    Papa:

    Pff, ben moe van het lezen van alles wat je gedaan hebt... Veel plezier,
    X, Papa

  • 14 Februari 2016 - 14:42

    Maaike:

    Hoi Iris,

    Geweldig dat je het nog steeds naar je zin hebt. Je ziet zo wel wat van de wereld.

    Groetjes, Maaike.

  • 14 Februari 2016 - 16:16

    Marja (moeder Nadine):

    Gaaf campertje Iris. Veel plezier samen met je moeder. Dit had mij ook wel wat geleken om met Nadine te doen.

  • 15 Februari 2016 - 07:30

    Marion:

    Wat een belevenissen weer en wat ga jij Australië missen straks. En vooral Jayden. Wordt straks allemaal bijzonder, afscheid gaan nemen van je gezin en van dat kleine jochie, emotioneel maar aan de andere kant uitkijken naar een prachtige rondreis in een geweldige camper met je moeder gaan maken. Geniet van alles !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 09 Juni 2015
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 25171

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 01 Maart 2016

Australië

Landen bezocht: